БДЖ е във фалит, обяви транспортният министър

БДЖ е във фалит, обяви транспортният министър

БДЖ е във фалит, обяви транспортният министър

„БДЖ е във фалит. В момента, в който някой от кредиторите направи постъпление да си изиска заемите, БДЖ влиза в процедура по несъстоятелност“. Това каза пред bTV министърът на транспорта Ивайло Московски.

По думите му хората от сектора все още не могат да повярват, че положението е тежко и сериозно.

„800 милиона не се обслужват. Дори държавата да има пари, няма право да ги даде, защото това ще бъде държавна помощ”, обясни Московски.

Той обвини за тежкото състояние на железниците предишни правителства и кредитите, изтеглени от БДЖ, които „ще връща” сегашния кабинет – чрез мерките, които предприема в дружеството, за да може да започне да обслужва дълговете си.

„При наличието на по 3-4 милиарда излишъци в бюджетите, не виждам защо са задължили БДЖ да тегли кредити, като на всички е било ясно, че няма как да върне”, каза Московски. Той каза, че се надява след година-две БДЖ да започне да изплаща дълговете си.

Вчера синдикатите обявиха, че БДЖ започва ефективна национална стачка от 24 ноември. Всички влакове в България няма да се движат от 8 ч. до 16 ч. в този ден.

Ефективната стачка е в знак на протест срещу огласените миналата седмица от ръководството на БДЖ планове да бъдат съкратени 2000 души от железниците, а броят на движешите влакове в страната да бъде намален с 150.

Синдикатите възразяват срещу мерките за стабилизиране на изпадналата в тежък финансов колапс компания. Според тях ще бъдат съкратени 2500-3000 души, а драстичното намаляване на броя на влаковете ще лиши много хора от възможност да пътуват до работните си места, а децата – до училище, коментира председателят на стачния комитет Петър Бунев. Освен това около 90 на сто от предвидените за съкращение работници са от експлоатационния персонал или пряко свързани с безопасността на пътниците и на железниците, твърдят още от синдикатите.

Едно от условията на профсъюзите за отмяна на стачката е подписване на колективни трудови договори.

Междувременно Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на БДЖ-холдинг, заяви, че без реформи компанията ще фалира и ще последва съдбата на „Кремиковци".

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ