Едва 3% от учителите са до 30 години
Само 3% от учителите са до 30 години. Трябва да вземем сериозни мерки да мотивираме младите хора, заяви пред БНР министърът на образованието Анелия Клисарова.
„Хората искат бързо да върнат средствата, които са вложили в образование. Искаме да въведем някои социални пакети, да въведем стажантски програми от университета, по-високи стипендии. Говорим за пакет от мерки, не за една”, коментира Клисарова
Ремонти има в 489 училища в страната, до 16-и септември те няма да са приключили в 62 училища. Ако някъде не е възможно да се учи, децата ще бъдат пренасочени, но първият учебен ден никъде няма да бъде провален, каза в "Преди всички", министър на образованието.
По думите й първият учебен ден никъде няма да бъде провален, въпреки че ремонтите няма да са приключили в 62 училища. Ремонти има в 489 училища в страната. По думите на министъра, ако някъде не е възможно да се учи, децата ще бъдат пренасочени.
Заплащането на тока и парното е сериозен проблем, особено в малките училища. Ще осигурим допълнителни средства, обеща министърът.
Клисарова обясни и идеята за тясна връзка на образованието с бизнеса – учениците да работят още в училище. Ако започнем с професионално ориентиране от 4-5-и клас, ще има възможност да обучим младите хора да работят с нова техника, посочи тя.
„Директорите трябва да бъдат атестирани и трябва да получават оценка не само от регионалните инспекторати. Обсъжда се мандат от четири или пет години. В структурата си Законът за училищното образование вече е готов. Но той касае милион ученици, още толкова учители и много родители. Това, че законът се подготвя дълго, доказва неговата сложност. Законът ще влезе около коледните празници или веднага след Нова година. Надявам се да бъде приет март-април догодина. Ще влезе в сила по-следващата учебна година”, обясни Клисарова.
Министърът обясни, че делегираните бюджети остават, но в много по-оптимална форма. „Те са добър инструмент за по-ясна и старателна работа, но доведоха до диспропорция между малките, средните и големите училища. Не само парите следват ученика, но трябва да има и коефициенти – за мястото и потребностите на децата. Трябва да има и добавена стойност за по-високите резултати. В момента се изработва формулата, ще бъде представена на регионалните инспекторати в началото на учебната година”, каза още министър Клисарова.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.