Посочиха най-опасните кръстовища в София
Десет са най-рисковите кръстовища за пътни инциденти в столицата. Сред тях са кръговото на Четвърти километър, кръстовището на бул. „България" и бул. „Иван Ев. Гешов", кръстовищата на бул. „Константин Величков" с бул. „Александър Стамболийски" и с бул. „Тодор Александров", кръговото кръстовище на „Руски паметник".
Те бяха посочени в подробен анализ на американската консултантска фирма „Мот Макдоналд”, която помага на Столична община да разработи Генерален план за реорганизация на движението в София. Американските консултанти представиха и конкретни предложения за цялостна промяна на движението в столицата, така че то да стане много по-безопасно, с много по-малко катастрофи, като в същото време и трафикът да е облекчен.
От „Мот Макдоналд” съобщиха и сравнителни данни за пътнотранспортните произшествия у нас и в Европа, както и какви са политиките в ЕС за намаляването им. В България на всеки 1 млн. души се падат по 120 жертви на катастрофи, докато във водещите държави в ЕС този показател е сведен до 38/1 млн.
Над половината от пътните инциденти със смъртни случаи стават в столицата и затова е нужна спешна реорганизация, заявиха от консултантската компания.
Сред идеите за промяна на движението в София, които тя предлага са изграждане на буферни паркинги, „Синя зона" в събота, интелигентни светофари и реконструкция на ключови софийски кръстовища.
Те предлагат още затвореното за автомобили локално платно на бул. "България", в което сега пътуват само тролейбуси да се отвори за еднопосочно движение и на автомобили, както и да се завърши частично положеният релсов път откъм бул. „Скобелев” покрай Руски паметник като сегашните линии се изкарат в периферията на площада.
От другата страна на площада може да се изгради велоалея, препоръчват американците. От „Мот Макдоналд" предлагат и цялостно решение за превръщане на бул. „Сливница” в скоростно трасе от Околовръстното шосе до Сточна гара чрез използване на специален софтуер за управление на трафика.
Ако предложенията бъдат реализирани, катастрофите с участие на пешеходци ще намалеят с 50% до 90%, скоростта на автомобилите ще падне с 30%, а незаконните и опасни отнемания на предимство ще бъдат редуцирани наполовина, твърдят американските специалисти.
За най-тежкия транспортен проблем на София – паркирането американците предлагат въвеждане на „Синя зона" в събота, повишаване на цената на престоя след първия час и изграждане на паркинги в покрайнините на София.
Заместник-кметът по транспорта Любомир Христов обаче категорично заяви, че „Синя зона” в събота няма да се въвежда. Генералният план за реорганизация на движението, за който са наети и американските консултанти ще стартира в най-скоро време с ремонт на кръстовището на Четвърти километър, което по всеобщи оценки е най-опасното в София. Цялостната реорганизация ще се реализира в продължение на 5 г. и ще се финансира с пари от общинския бюджет и средства по ОП „Регионално развитие".
След завършването му, в София ще функционира интелигентна транспортна система, разясни зам.-кметът Христов. Той специално уточни, че Общинският съвет ще избере кои предложения на консултантите да се реализират. Съставянето на плана за реорганизация на движението с тяхна помощ ще струва на общината малко над 2 млн. лв.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.