Потребителското доверие у нас нараснало през юли
През юли 2011 г. общият показател „доверие на потребителите” се покачва с 1.3 пункта, отчете Националният статистически институт. Повишението се дължи изцяло на градското население, където показателят се е вдигнал с 1.9 пункта. При населението в селата потребителското доверие бележи спад от 0.5 пункта.
Актуалното изследване регистрира намаляване на негативизма в оценките на потребителите по отношение на настоящото развитие на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца.
Очакванията на хората за общата икономическа ситуация през следващите дванадесет месеца обаче като цяло са по-неблагоприятни в сравнение с общото настроение от анкетата, направена преди три месеца.
Потребителите остават песимисти и по отношение на собствените си финанси. Макар през юли населението в селата да дава по-добра оценка с общо един пункт за състоянието на семейния бюджет, това не може да компенсира влошаването на показателя от 10.2 пункта, регистрирано при предходната анкета от април т. г. При градското население влошаването на този показател е постепенно и плавно - средно с 1.4 пункта на тримесечие от октомври м.г. насам, отчитат още статистиците. Въпреки това се наблюдава леко подобрение, но само сред градското население на намеренията за покупки с дълготрайна употреба през следващите 12 месеца.
По-благоприятни в сравнение с предишните три месеца по-рано са и оценките на потребителите по отношение на потребителските цени през последните дванадесет месеца. Традиционно мненията са, че цените са се повишили, но усещанията на потребителите за „повишение“ са по-слаби в сравнение с изразените мнения през април т.г.
„По-слаби“ са и инфлационните очаквания за следващите дванадесет месеца.
Подобряват се и очакванията по отношение на нивото на безработицата през следващите 12 месеца, като се изместват към по-умерените оценки - от „рязко ще се увеличи” към „слабо ще се увеличи” или „ще остане на същото ниво“
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.