Почти 1/3 от фирмите у нас осъществяват иновационна дейност
През периода 2008 - 2010 г. близо една трета (27.1%) от предприятията с пазарно ориентирана дейност и с повече от девет наети лица в България са осъществявали иновационна дейност. Това показват разчети на Националния статистически институт (НСИ).
Тези предприятия са реализирали на пазара нови или значително усъвършенствани продукти, внедрили са нови или значително подобрени производствени процеси или са приложили нови маркетингови и организационни методи.
През 2010 г. общата иновационна активност е намаляла с 3,7% в сравнение с 2008 г., като спад се наблюдава при продуктовите, процесовите и организационните иновации. Единствено при осъществените маркетингови иновации е регистрирано увеличение от 1,8%.
През периода 2008 - 2010 г. най-висока е иновационната активност на големите предприятия (с 250 и повече наети лица).
Иновационната активност продължава да е по-характерна за предприятията, занимаващи се с промишлено производство (31,1%), отколкото за тези, предоставящи услуги (22%).
През периода 2008 - 2010 г. близо половината (47,8%) от предприятията с продуктови иновации са реализирали иновационен продукт, който е нов за техния пазар, а три от всеки четири от тях са реализирали стоки или услуги, които са нови само за тяхното предприятие.
През 2010 г. 19,5% от общия оборот на предприятията с технологични иновации е натрупан от продуктови иновации (стоки и услуги), реализирани на пазара през периода 2008 - 2010 г.
От предприятията с технологични иновации 22,4% са осъществили иновационно сътрудничество с други предприятия, научни организации и други партньори, като за големите предприятия (250 и повече наети лица) този дял е 44,5%.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.