Ставаме по-образовани, отчете НСИ

Ставаме по-образовани, отчете НСИ

Образователната структура на населението на седем и повече навършени години значително се подобрява през 2011 г. в сравнение с предходните години, следвайки ясно изразената тенденция на увеличение на броя и дела на населението с висше и средно образование като едновременно намалява и броя на хората с основно и по-ниско образование. Това показват анализи на Националния статистически институт (НСИ)

По данни от проведеното преброяване на населението и жилищния фонд към 1 февруари 2011 г. броят на лицата с висше образование е 1,349 млн., или всеки пети (19,6%) е висшист, a лицата, завършили средно образование, са 2,99 млн. (43,4%). Делът на лицата с начално и по-ниско образование е 13,9% (или всяко седмо на 100 лица).

Образованието на мъжете е малко по-високо от това на жените поради по-големия относителен дял на мъжете със средно и по-високо образование – 63,6 срещу 62,4%. За сметка на това обаче жените завършват значително по-често висше образование от мъжете, като към момента на преброяването с висше образование са 791,8 хил. жени (22,3%), а мъжете висшисти са съответно 556,9 хиляди (16,7%).

Значителни са и различията в образователната структура по местоживеене - почти три четвърти от жителите на градовете (71,6%) са със завършено най-малко средно образование, докато за жителите на селата този относителен дял е едва 40,3%.

Целият доклад на НСИ можете да прочетете тук.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
Слънце и жега: Термометрите удрят 42° във вторник
Най-опасният престъпник на Еквадор беше предаден на властите в САЩ
Петролът поевтинява на фона на опасенията от задаваща се търговска война между САЩ и ЕС
Четири неща, които всяка B2B марка трябва да прави