EК започна общоевропейска информационна кампания за върховенството на закона (видео)

EК започна общоевропейска информационна кампания за върховенството на закона (видео)

Европейската комисия започна кампания в социалните медии, посветена на върховенството на закона. Чрез нея Комисията се стреми да се подобри разбирането на гражданите за върховенството на закона и въздействието му върху всекидневието. Чрез анимации на известния художник и илюстратор Кристоф Ниман, кампанията се фокусира върху шестте основни принципа, които определят върховенството на закона. 

Целта е абстрактното понятие за върховенството на закона да стане по-разбираемо за гражданите на ЕС и да се подчертае осезаемото му влияние върху тяхното всекидневие.

Кампанията ще се съсредоточи върху шестте основни принципа на върховенството на закона: равенство пред закона, правна сигурност, забрана на произвола, независимост на съдебната власт, законност и разделение на властите. 

Такава комуникационна кампания очевидно е необходима: въпреки че гражданите на ЕС отдават значение на върховенството на закона, те биха искали да бъдат по-добре информирани за конкретното значение на това понятие, отчитат от ЕК. В България значително мнозинство (84%) от хората смятат, че е от съществено значение или важно всички държави членки да зачитат основните ценности на ЕС, включително върховенството на закона. Само 41% обаче смятат, че са добре информирани за върховенството на закона.

„Върховенството на закона често се възприема като далечно и възвишено понятие, което остава трудноразбираемо за много хора. Въпреки че то определя кои сме и какво ни обединява като европейци, ние сме склонни да мислим за него само когато нещо се обърка. Целта на тази кампания е да помогне на всеки да разбере какво означава върховенството на закона, колко много разчитаме на него във всекидневието си и защо е важно да предотвратяваме неравенството и несправедливостта. Вдъхновени от света на спорта, прекрасните анимации на Кристоф Ниман дават възможност на всички да се идентифицират с принципите на правовата държава“, заяви комисарят по правосъдието Дидие Рейндерс. 

Концепцията на анимациите

За да направи абстрактните принципи по-понятни, германският художник и илюстратор Кристоф Ниман, чиито творби редовно се появяват на кориците на „New Yorker“, „National Geographic“ и „New York Times Magazine“, създаде шест семпли, но завладяващи анимирани видеоклипа, които информират гражданите за върховенството на закона чрез истории и използват спорта като метафора.

„Исках да визуализирам върховенството на закона, като го сравня с нещо, което всички познаваме от ежедневието: правилата в спорта. Да играеш футбол, да се състезаваш на пистата или да играеш билярд – всичко това е възможно само ако сме постигнали съгласие за единни и справедливи правила и граници. В моите анимации по забавен начин съм показал какво би се случило, ако тези правила бъдат премахнати. Исках да покажа, че защитата на върховенството на закона създава справедлива и предвидима рамка, в която обществото би могло да процъфтява“, обясни Ниман.

Анимационната поредица ще се разпространява в социалните медии във всички 27 държави членки на ЕС в продължение на четири седмици.

Всички материали на кампанията са достъпни на тази страница на всички официални езици  на ЕС. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 24 декември. Бъдни вечер! Имен ден празнуват Евгени, Евгения, Жени
Пентагонът добавя Grok на Илон Мъск към арсенала си от инструменти за изкуствен интелект
Как философията може да помогне в борбата с бърнаута
Лари Елисън лично гарантира над 40 млрд. долара за офертата на Paramount за придобиване на Warner Bros.
Цитат на деня
Водещите централни банки осъществиха най-голямото разхлабване на паричната политика от 2008 г. насам
Властите в Белград се отказаха от празненствата за Нова година
Активистка група твърди, че е извлякла 86 милиона музикални файла от Spotify