Над 80% от учителите в ЕС се чувстват недооценени

Над 80% от учителите в ЕС се чувстват недооценени

81% от учителите в Европейския съюз са на мнение, че учителската професия не е ценена в обществото. Това показват данни от новото Международно проучване в областта на преподаването и ученето (TALIS), проведено от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР). Проучването, основаващо се върху вижданията на учителите за техните условия за професионално развитие, включва отговорите на 55 000 прогимназиални учители и училищни ръководители в ЕС.

TALIS отразява вижданията на учители от прогимназиалните училища в 19 страни и региони от ЕС, сред които и България, както и в 15 други държави: Съединените американски щати, Австралия, Бразилия, Чили, Сърбия, Сингапур, Исландия, Израел, Япония, Малайзия, Южна Корея, Мексико, Норвегия, Абу Даби и Алберта (Канада).

Според проучването повече от една трета от учителите в ЕС работят в училища, в които има недостиг на квалифициран персонал, и почти половината от училищните ръководители докладват за недостиг на учители за учениците със специални нужди.

Учителите са по-склонни да се чувстват подготвени за своята професия, когато тяхното образование включва комбинация от съдържание, методи на преподаване и учене и практически опит в класната стая по предметите, които преподават, заключава доклада.

Според него почти 40% от училищните ръководители докладват, че техните училища не предлагат официално въвеждащо обучение или пък подкрепа през ранните етапи от професионалното развитие

15% от учителите заявяват, че не са участвали в дейност за професионално развитие през предходната година; около 50% от учителите никога не присъстват в учебните часове на своите колеги; почти 20% от тях никога не участват в проекти за съвместно обучение.

Повече подробности за доклада можете да прочетете ТУК.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ