Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|"Болният човек на Европа" - ситуацията се повтаря
Баварският вестник Muencher Merkur препечата откъси от водещата статия на авторитетното британско списание The Economist, което отново нарече Германия "болния човек на Европа". Вярно, изданието поставя въпросителен знак в края на заглавието. Германски експерти и медии твърдят, че икономиката на страната наистина трябва да бъде подобрена.
Преди почти четвърт век същото списание вече постави подобна диагноза на Германия. Тогава икономиката пострада от комбинация от фактори като последиците от обединението на Западна и Източна Германия, спадът на износа, двуцифрената безработица.
Днес ситуацията се повтаря. Най-голямата икономика в Европа се превръща от лидер в изоставаща. Между 2006 и 2017 г. тя изпревари други големи икономики и беше наравно с Америка. Но сега за трето поредно тримесечие Германия преживява спад или стагнация и до края на 2023 г. може да стане единствената голяма страна с мощна икономика, която отита свиващ се БВП.
И това не е проблем само днес. Според Международния валутен фонд икономическият растеж в Германия през следващите пет години ще изостане от този на Америка, Великобритания, Франция и Испания, съобщават местни медии. Промишленият сектор на Германия консумира почти два пъти повече енергия от следващата по големина икономика в Европа. Германските потребители оставят много по-голям въглероден отпечатък от френските или италианските потребители. Руският газ вече не е достъпен, а страната изостави ядрената енергетика. Недостатъчните инвестиции в електрическата мрежа и бавната регулаторна система възпрепятстват прехода към евтина възобновяема енергия, застрашавайки конкурентоспособността на производителите.
Германското списание Focus вече не крие факта, че инфраструктурата на Германия също е изправена пред големи проблеми. Фактът, че външният министър Аналена Бербок трябваше да изтърпи проблем с дефектен самолет, се преживява всекидневно от много германци, които отиват на работа, пише с лека ирония списанието.
Изданието цитира Томас Пулс, експерт от Института за германска икономика, който се оплаква, че Германия не е инвестирала от десетилетие и половина, за да обнови транспортната си инфраструктура. Причините според него са свързани с липсата на средства в бюджета, дългия процес на проектиране и издаване на разрешителни и накрая липсата на специалисти.
Вестник Augsburger Allgemeine Zeitung, коментирайки икономическата ситуация в страната, като цитира думите на баварския премиер Мартин Зьодер за необходимостта от специален план за действие за спасяване на германската икономика. През първото тримесечие на тази година БВП се понижи, а през третото тримесечие, според прогнозите на федералната банка, този спад ще продължи.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.