Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Европейските авиокомпании искат „равни условия“ с китайските конкуренти
Европейските авиокомпании призоваха Брюксел да направи повече, за да осигури равни условия в индустрията, оплаквайки се, че китайските конкуренти се радват на огромно предимство в цените, защото могат да летят над Русия и не са изправени пред допълнителни екологични разходи, предаде Ройтерс.
Действието е още по-важно, тъй като много превозвачи също се сблъскват със забавяне на доставките, докато най-големите производители на самолети Airbus и Boeing се борят с проблеми във веригата за доставки, а в случая на Boeing и със стачни действия, съобщиха от авиокомпаниите.
На среща на представителите на сектора в Брюксел главният изпълнителен директор на Lufthansa Карстен Шпор каза, че всички полети до Европа трябва да бъдат задължени да избягват руското въздушно пространство, за да се гарантира честна конкуренция.
„Не ни е позволено да пресичаме Русия, но на китайските превозвачи е. Ако искате равни условия, трябва да гарантираме, че всяка авиокомпания, кацаща в Европа, избягва руското въздушно пространство. Докато това се случи, китайските превозвачи ще имат огромни предимства“, каза той.
Той също така каза, че китайските авиокомпании нямат разходи, свързани с европейската система за търговия с емисии, описвайки това като друго „финансово предимство“.
Авиокомпаниите също се оплакват от несигурността, причинена от забавянето на доставката на самолети, въпреки че бюджетният превозвач Ryanair отбеляза, че ограниченията на капацитета биха били добри за ценообразуването на билетите.
Главният изпълнителен директор на групата Ryanair Майкъл О'Лиъри каза, че компанията ще се справи добре, ако получи 10 или 15 самолета от Boeing след март следващата година, вместо очакваните 30.
По-рано той каза пред Reuters, че Ryanair ще трябва да намали прогнозите си за пътнически трафик за следващата година поради очаквани забавяния на доставките.
Air France-KLM каза, че е била повлияна от проблеми с двигателя на Pratt & Whitney с поръчките си за Airbus A220, докато Lufthansa обяви, че никога не е виждала закъснения като тези за Boeing 777X, добавяйки, че те са достигнали около пет години.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.