Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Европейските компании намаляват инвестициите си в Китай на фона на забавянето на икономиката

Европейските компании намаляват разходите и ограничават инвестиционните си планове в Китай, тъй като икономиката на страната се забавя, а ожесточената конкуренция понижава цените, става ясно от годишно проучване, цитирано от „Асошиейтед прес“
Предизвикателствата пред компаниите отразяват по-широките проблеми, пред които е изправена китайската икономика, засегната от продължителна криза на пазара на недвижими имоти, която се отразява на потребителските разходи. Пекин е изправен и пред нарастващ отпор от Европа и Съединените щати и заради големия износ на страната.
„Картината се е влошила по много ключови показатели“, заяви Търговската камара на Европейския съюз в Китай във въведението към своето Проучване на бизнес доверието за 2025 г.
Същите сили, които тласкат китайския износ, потискат бизнес перспективите на китайския пазар. Заради държавните субсидии китайските компании са инвестирали толкова много в целеви индустрии като електрическите превозни средства, че фабричният капацитет далеч надхвърля търсенето.
Свръхкапацитетът доведе до ожесточени ценови войни, които намалиха печалбите, и паралелен натиск от страна на компаниите към задграничните пазари.
В Европа това създаде опасения, че нарастващият внос от Китай може да подкопае собствените фабрики на компаниите от региона и работниците, които те наемат. ЕС наложи мита върху китайските електрически превозни средства миналата година, заявявайки, че Китай несправедливо е субсидирал производството на електрически превозни средства.
„Мисля, че има ясно схващане, че ползите от двустранните търговски и инвестиционни отношения не се разпределят по справедлив начин“, каза пред репортери по-рано тази седмица Йенс Ескелунд, президент на Търговската камара на ЕС в Китай.
Той приветства усилията на Китай за увеличаване на потребителските разходи, но заяви, че правителството трябва да предприеме стъпки, за да гарантира, че растежът на предлагането не изпреварва този на търсенето.
Резултатите от проучването показват, че натискът за намаляване на печалбите се е увеличил през последната година и че спадът в бизнес доверието все още не е достигнал дъното, каза Ескелунд. Около 500 компании членки са отговорили на проучването между средата на януари и средата на февруари.
„Просто е много трудно за всички в момента в среда на намаляващи маржове“, каза той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.