Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Глобални хранителни гиганти свалят цените, за да изкушат предпазливите купувачи в Китай
Международни компании като Danone и Nestle са увеличили ценовите намаления или се стремят да вдигнат обема на онлайн пазаруването, за да спечелят все по-предпазливите клиенти в Китай, предаде Ройтерс.
Икономиката на Китай, втората по големина в света, нарасна с най-бавния темп от началото на 2023 г. през третото тримесечие.
Данните за потреблението и промишленото производство миналия месец надминаха прогнозите, но кризата в сектора на имотите остава предизвикателство за Пекин, докато се опитва да стимулира растежа.
За международните играчи проблемът е повишеното предпочитание на потребителите към местно произведени продукти, които са с подобрено качество и могат да бъдат по-евтини от големите марки на чуждестранни мултинационални компании, казват инвеститорите.
Unilever, която произвежда сапуни Dove и сухи супи Knorr, съобщи, че основните продажби в китайския бизнес са намалели с ниски едноцифрени цифри и че слабостта на пазара се е разширила в категориите.
Главният изпълнителен директор Хайн Шумахер каза, че пазарният растеж в Китай ще остане "потиснат" за някои тримесечия все още и че компанията обновява начина, по който продава продукти в Китай.
„В Китай потребителят промени поведението си при пазаруване доста бързо, с някои конкретни дигитални канали, които се разраснаха експоненциално – тук ние нулираме, за да сме сигурни, че следваме този променящ се потребител“, каза Шумахер.
Френската компания за млечни продукти Danone установи, че по-специализираните й продукти, включително адаптирани млека и витаминозни напитки, са по-устойчиви по време на спада.
„В потребителска среда, която е сравнително мека, потребителите все още са много преднамерени относно това къде вярват, че получават стойност за парите си“, каза финансовият директор Юрген Есер пред Ройтерс. Освен това постигна известен успех чрез намаляване на цените, за да привлече "ловците" на изгодни сделки.
Компанията, която произвежда кисело мляко Activia, бутилирана вода Evian и адаптирано мляко за кърмачета Aptamil, намали цените с 2,2% за своя бизнес, който включва Австралия, Китай, Япония и Нова Зеландия, докато обемите нараснаха с повече от 10%, а продажбите като подобни се повишиха 8%.
Nestle и Danone понижиха цените в бизнеса си, който включва Китай, от второто тримесечие и задълбочиха съкращенията наскоро. Unilever не разкрива промени в цените за Китай.
Други търсени продукти на Danone са китайската марка витаминни напитки Mizone, млечни продукти с високо съдържание на протеини и специални храни за бебета. „Лечебното хранене е безсмислено, защото макро тенденциите (към здраве) са в наша полза“, каза Есер.
Nestle, най-големият производител на храни в света, миналата седмица заяви, че също е намалил цените - с 1,5% - в Китай през деветте месеца до 30 септември, но увеличи обема на продажбите само с 3,9% поради "средата с ниска инфлация".
Повтаряйки тенденцията към първокласни специализирани продукти, наблюдавана от Danone, финансовият директор на Nestle Анна Манц посочи доброто представяне на продуктите за хранене на бебета, цитирайки по-специално бебешкото мляко NAN за бебета, които имат специфични алергии или други проблеми.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.