Италиански превозвач обмисля да пусне високоскоростни влакове между ключови европейски градове

Италиански превозвач обмисля да пусне високоскоростни влакове между  ключови европейски градове

Националният оператор на италианската железопътна мрежа Ferrovie dello Stato Italiane (FS) планира да пусне високоскоростни влакове между Амстердам, Барселона, Брюксел, Париж, а в по-далечна перспектива и до германската столица Берлин, съобщава Financial Times.

Пускането на железопътните връзки е възможно благодарение на действащите от 2019 г. в Европейския съюз (ЕС) мерки за либерализация на трансграничния железопътен транспорт, които предвиждат правото на публични и частни превозвачи от държавите членки да използват железопътната инфраструктура на съседни държави и на целия регион като цяло.

В момента FS разработва подробни планове за свързване на Париж и Барселона с високоскоростен маршрут, както и проучва различни варианти за транспортни услуги по перспективния участък Брюксел-Амстердам, където понастоящем е представен само превозвачът Eurostar Group, собственост на френския държавен железопътен оператор Societe Nationale des Chemins de fer Francais (SNCF).

Междувременно Trenitalia, дъщерно дружество на FS, което се занимава пряко с пътнически превози, вече участва във високоскоростни услуги във Франция и Испания, включително по маршрута Милано-Париж.

В рамките на новия проект Trenitalia ще предлага на пътниците по-високо ниво на обслужване от своите конкуренти, заяви директорът на отдела за международни отношения на FS Карло Паласиано Виламаня.

Този ход не цели бракониерство на клиенти от други оператори, а привличане на нови пътници, които по план ще преминат от въздушен към железопътен транспорт, допълни той.

Един от основните проблеми, които възпрепятстват създаването на единна високоскоростна мрежа в целия ЕС, е липсата на цялостна инфраструктура, каза Алберто Мацола, изпълнителен директор на Общността на европейските железници (CER).

Според него националните оператори се фокусират върху по-нататъшното развитие на железопътните линии в страната, а не върху свързването им с релсите на съседните държави.

Създаването на интегрирана високоскоростна мрежа, покриваща най-големите региони и градове на ЕС, може да струва 550 милиарда евро, според специален доклад на Ernst & Young.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ