Какви тенденции бележат ритейл сектора?

Какви тенденции бележат ритейл сектора?

Какви тенденции бележат ритейл сектора?

Търговията на дребно е бързо развиваща се индустрия, която е изправена пред постоянни предизвикателства, а скоростта, с която се променят потребителските тенденции, затруднява марките да ги предвидят, както и да се адаптират към тях. Manhattan Associates, лидер във веригата за доставки, логистиката и търговията на дребно в световен мащаб, анализира пет от основните тенденции, които оформят света на търговията на дребно днес, предава elEconomista.es. 

Напредъкът на дигиталното: блокчейн, метавселената и мрежовата търговия

Сред търговците на дребно приемането на блокчейн технологията продължава да се увеличава. Тази технология също започва да се появява в областта на веригата за доставки като метод за създаване на следа от данни, която позволява продуктът да бъде проследен от източника до рафта.

Метавселената съчетава физически и виртуални светове, за да създаде динамични нови форми на взаимодействие между хората. Марки като Nike, Vans, Gucci, Ralph Lauren и Forever 21 вече създадоха виртуални светове в Roblox, които позволяват на потребителите да взаимодействат с техните продукти.

В световен мащаб се очаква търговията в социалните медии да се утрои до 1,2 трилиона долара до 2025 г., според проучване на Accenture. Всъщност, според международно проучване, проведено от софтуерната платформа Capterra, 44% от онлайн потребителите вече са правили покупки чрез социалните мрежи.

Като се има предвид това, интересно е да се обмислят тези видове платформи, за да се създаде завладяващо пазаруване, което позволява на търговците на дребно да се адаптират към тази нова тенденция.

Кръгова икономика и по-устойчива мода

През 2022 г. много марки стартираха повече инициативи за устойчивост и рециклирани материали, включително програми за рециклиране на използвани продукти, като устойчивата гама за бягане на Nike, изработена от океанска пластмаса и рециклирани материали.

Ясно е, че интересът на потребителите се увеличава, когато устойчивостта играе водеща роля в марката: 86% от испанците предпочитат да купуват продукти от компании, ангажирани с кръговата икономика, показва друго проучване на Capterra. Тъй като този потребителски интерес продължава да нараства, търговците на дребно ще настояват да поставят по-голям акцент върху инициативите за устойчивост в екосистемата на търговията на дребно.

Видимостта на инвентара става приоритет

Значението на видимостта ще нарасне и ще се разшири, за да включва не само продукт в движение, но и инвентар в магазините и в склада. Тъй като нестабилността на пазара продължава, превозвачите ще трябва да могат да реагират на продължаващи смущения в почти реално време и знанието къде точно се намира инвентарът по всяко време е от решаващо значение за техния успех.

Според скорошно проучване на Manhattan, всеки четвърти потребител очаква служителите в магазина да знаят за наличността на склад, за да могат да ги обслужват ефективно. Но само 3% от търговците на дребно смятат, че имат точна представа за инвентара си в цялата си мрежа, в магазина и онлайн, 100% от времето. Надяваме се, че търговците на дребно ще работят, за да запълнят тази празнина във видимостта на инвентара бързо, или ще рискуват да загубят лоялността и парите на своите клиенти, пише изданието. 

Модернизацията на магазините е приоритет

Физическият магазин преживява ренесанс: докато се превръщат в мултифункционални пространства, надхвърлящи обикновената витрина и продажбите, те се трансформират в центрове за връщане и дори обслужване на клиенти. Очаква се магазините да се справят с по-висок дял от връщанията онлайн, тъй като търговците на дребно ще търсят оптимизация на разходите в своите вериги за доставки.

Освен това, тъй като общият процент на връщане се увеличава, търговците на дребно ще започнат да увеличават тарифите за доставка, свързани с връщането на артикули, закупени онлайн, което ще насочи клиентите повече към физическите магазини за тези връщания.

Също така трябва да се очаква, че методът "Купете онлайн вземете в магазин" (BOPIS, съкратено от Buy Online Pickup in Store, бел. ред.) ще продължи да се увеличава. Тъй като търговците на дребно оптимизират логистичните си разходи, за да поддържат маржове от онлайн продажбите, те ще намерят начини да стимулират BOPIS, или чрез прехвърляне на разходите за доставка, или чрез прилагане на отстъпки към BOPIS, надявайки се да намалят общите разходи за доставка, като същевременно увеличат посещаемостта на магазина.

Развиващ се пейзаж на плащанията

Опциите за безкасово плащане, електронните портфейли и криптовалутите се очаква да се увеличат през 2023 г. Всъщност, според проучване, проведено от GetApp, 56% от испанците вече използват цифрови портфейли, за да извършват плащания на ежедневна база. Друг интересен факт е, че от всички тези потребители, които използват дигитални портфейли ежедневно, 59% биха били готови да оставят окончателно плащането в брой. Тъй като тази тенденция се разраства, за предприятията е от решаващо значение да приемат и да се възползват от новите технологии в своите магазини и онлайн системи, ако искат да са в крак с все по-взискателните потребители.

Добавяйки и нарастването на кризата с разходите за живот, търговците на дребно ще се опитат да предложат на клиентите си по-гъвкави опции за плащане. В този смисъл може да се очаква, че опциите "Купете сега, платете по-късно" ще продължат да нарастват силно през 2023 г. 

Превод и редакция: Нели Тодорова                                          

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ