4 въпроса, на които вашето проучване на пазара винаги трябва да отговаря

4 въпроса, на които вашето проучване на пазара винаги трябва да отговаря

Повечето от хората управляват малък бизнес (бизнес с 500 служители или по-малко) и цели 49,7% от малките предприятия ще се провалят след пет години. Тези собственици на бизнес ще цитират много причини за провал, включително изчерпване на парите, лоши партньорства, неефективен маркетинг, липса на експерт в индустрията или съществуване на грешен пазар.

Повечето от тях могат да бъдат избегнати или решени чрез извършване на подходящо маркетингово проучване в самото начало. Колкото повече научавате (и колкото по-бързо го научавате), толкова по-малка е вероятността да се включите в неефективен маркетинг или маркетинг към грешния потребител.

Разбирането как да се провеждат пазарни проучвания е от съществено значение, но също толкова важно е разбирането каква информация да търсите и как да я използвате за изграждане на успешна стратегия.

Когато започнете вашето пазарно проучване, трябва да започнете с цел. Потърсете отговорите на тези четири въпроса, ако искате да изградите план, който да поддържа вашия малък бизнес процъфтяващ години наред.

1. Кой всъщност е моят клиент? 

Много често се случва собственик на малък бизнес да стартира и изгради компания около своя идеален клиентски аватар. И все пак, с течение на времето вашите действителни клиенти вероятно са се отклонили от първоначалната ви визия.

Въпреки че няма нищо лошо в развитието на клиентската ви база, ако все още се опитвате да оформите стойността на марката и маркетинга си около оригиналния аватар на клиента, вашият бизнес ще се провали.

Редовното проучване на пазара ни помага да се борим с това ефективно, като винаги ни дава, като собственици на бизнес, честна представа за истинските профили на хората, които обслужваме.

За да научите повече за това кои са вашите клиенти в действителност, добавете въпроси към вашето пазарно проучване, което ви помага да идентифицирате:

  • Възраст
  • Пол
  • Географско местоположение
  • Семейно положение
  • Статус на родител
  • Длъжност
  • Доход на домакинство

2. Какви проблеми има клиентът, на които не обръщам внимание? 

Провалът възниква в пресечната точка на това, което собственикът на бизнес смята за най-добро за клиента, и собственото възприятие на клиента за това, от което се нуждаят.

Твърде лесно е за нас като собственици на бизнес и експерти в нашата област да се захванем с това, което смятаме, че нашите клиенти трябва да знаят или от което смятаме, че имат нужда. Ако обаче приемем, че ние знаем най-доброто, това ще доведе до проблеми за нашия бизнес в дългосрочен план.

Простото решение е да използвате редовното си проучване на пазара, за да ангажирате клиентите си смислено и да научите какво наистина искат от вашата марка. Тази информация може да помогне на вашата компания с всичко - от разработването на продукти до разработването на съдържание.

Въпросите, които може да зададете на клиентите си, за да идентифицират настоящите им проблемни точки, включват:

  • Какъв вид съдържание консумирате в социалните медии в момента?
  • Как използвате продукта X в собствения си живот?
  • Какви функции бихте искали да има нашата компания за вас?
  • Какво прави нашата конкуренция, което наистина харесвате? Или не харесвате?

3. Какво наистина иска да чуе клиентът? 

Нашите маркетингови усилия ще успеят или ще се провалят в зависимост от това как караме нашите клиенти да се чувстват. Объркани или свързани? Отегчени или заинтригувани? Езикът има значение на всяка платформа и във всяка среда.

Интелигентното проучване на пазара ни позволява да идентифицираме модели в начина, по който нашите клиенти комуникират, а също така ни позволява да научим кои думи или обръщане на фрази предизвикват интереса им в момента. Освен това трябва да знаем как нашите клиенти предпочитат да комуникират с марките. TikTok пред Instagram или изпращане на текстови съобщения по имейл могат да направят разликата в това дали вашите обмислени комуникации ще привлекат внимание.

За да направите вашето пазарно проучване по-ефективно, попитайте аудиторията си следното:

  • Кои думи от този списък свързвате с нашата марка?
  • Кои думи от този списък ви описват най-добре?
  • Кои компании държат вниманието ви в социалните медии в момента?
  • Как обичате марките да комуникират с вас?

4. Каква е тенденцията в моята индустрия, на която трябва да обърна повече внимание? 

Най-конструктивното проучване на пазара включва дълбоко изследване в собствената ви екосистема с ясно разбиране на това, което работи добре в момента. Как да научим кои са тези неща? Ние просто питаме.

Настоящите ви клиенти имат силата да ви отворят очите за тенденциите в индустрията и дори за нещата, които вашите конкуренти правят, които трябва да обмислите по-задълбочено. Задайте им следните въпроси:

  • Коя е любимата ви компания, която прави X?
  • Какво прави тази компания специална?
  • Какво ще кажете за тази компания, която ви кара да гледате или купувате?

Проучването на пазара е важен инструмент за бизнес успех и ние трябва да го използваме редовно, независимо колко голяма или малка е компанията. Нашите пазарни проучвания най-вероятно ще предложат ползотворни прозрения, когато зададем на нашите клиенти (или потенциални клиенти) правилните въпроси и сме готови да направим значими промени в нашия маркетинг, операции и други въз основа на обратната връзка, която получаваме.

Източник: Шона Армитидж, главен маркетингов директор и съсобственик на World Spice, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                       

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тошко Йорданов: Няма пари в държавата, наказателна отговорност за Асен Василев
Костадинов: Няма да допуснем България да влезе в еврозоната
Тръмп ще наложи санкции на Русия, ако Путин откаже да преговаря за Украйна
Зеленски: Нужни са най-малко 200 хил. европейски миротворци за гаранции за сигурност
Панама подаде жалба до ООН заради заплахите на Тръмп да вземе канала
Зеленски постави под съмнение ангажираността на САЩ към бъдещето на Европа
Урсула фон дер Лайен: Готвим мерки за намаляване на цените на енергията в ЕС
Сигнали за бомби в десетки училища в страната вдигнаха на крак полицията