4 въпроса, на които вашето проучване на пазара винаги трябва да отговаря

4 въпроса, на които вашето проучване на пазара винаги трябва да отговаря

Повечето от хората управляват малък бизнес (бизнес с 500 служители или по-малко) и цели 49,7% от малките предприятия ще се провалят след пет години. Тези собственици на бизнес ще цитират много причини за провал, включително изчерпване на парите, лоши партньорства, неефективен маркетинг, липса на експерт в индустрията или съществуване на грешен пазар.

Повечето от тях могат да бъдат избегнати или решени чрез извършване на подходящо маркетингово проучване в самото начало. Колкото повече научавате (и колкото по-бързо го научавате), толкова по-малка е вероятността да се включите в неефективен маркетинг или маркетинг към грешния потребител.

Разбирането как да се провеждат пазарни проучвания е от съществено значение, но също толкова важно е разбирането каква информация да търсите и как да я използвате за изграждане на успешна стратегия.

Когато започнете вашето пазарно проучване, трябва да започнете с цел. Потърсете отговорите на тези четири въпроса, ако искате да изградите план, който да поддържа вашия малък бизнес процъфтяващ години наред.

1. Кой всъщност е моят клиент? 

Много често се случва собственик на малък бизнес да стартира и изгради компания около своя идеален клиентски аватар. И все пак, с течение на времето вашите действителни клиенти вероятно са се отклонили от първоначалната ви визия.

Въпреки че няма нищо лошо в развитието на клиентската ви база, ако все още се опитвате да оформите стойността на марката и маркетинга си около оригиналния аватар на клиента, вашият бизнес ще се провали.

Редовното проучване на пазара ни помага да се борим с това ефективно, като винаги ни дава, като собственици на бизнес, честна представа за истинските профили на хората, които обслужваме.

За да научите повече за това кои са вашите клиенти в действителност, добавете въпроси към вашето пазарно проучване, което ви помага да идентифицирате:

  • Възраст
  • Пол
  • Географско местоположение
  • Семейно положение
  • Статус на родител
  • Длъжност
  • Доход на домакинство

2. Какви проблеми има клиентът, на които не обръщам внимание? 

Провалът възниква в пресечната точка на това, което собственикът на бизнес смята за най-добро за клиента, и собственото възприятие на клиента за това, от което се нуждаят.

Твърде лесно е за нас като собственици на бизнес и експерти в нашата област да се захванем с това, което смятаме, че нашите клиенти трябва да знаят или от което смятаме, че имат нужда. Ако обаче приемем, че ние знаем най-доброто, това ще доведе до проблеми за нашия бизнес в дългосрочен план.

Простото решение е да използвате редовното си проучване на пазара, за да ангажирате клиентите си смислено и да научите какво наистина искат от вашата марка. Тази информация може да помогне на вашата компания с всичко - от разработването на продукти до разработването на съдържание.

Въпросите, които може да зададете на клиентите си, за да идентифицират настоящите им проблемни точки, включват:

  • Какъв вид съдържание консумирате в социалните медии в момента?
  • Как използвате продукта X в собствения си живот?
  • Какви функции бихте искали да има нашата компания за вас?
  • Какво прави нашата конкуренция, което наистина харесвате? Или не харесвате?

3. Какво наистина иска да чуе клиентът? 

Нашите маркетингови усилия ще успеят или ще се провалят в зависимост от това как караме нашите клиенти да се чувстват. Объркани или свързани? Отегчени или заинтригувани? Езикът има значение на всяка платформа и във всяка среда.

Интелигентното проучване на пазара ни позволява да идентифицираме модели в начина, по който нашите клиенти комуникират, а също така ни позволява да научим кои думи или обръщане на фрази предизвикват интереса им в момента. Освен това трябва да знаем как нашите клиенти предпочитат да комуникират с марките. TikTok пред Instagram или изпращане на текстови съобщения по имейл могат да направят разликата в това дали вашите обмислени комуникации ще привлекат внимание.

За да направите вашето пазарно проучване по-ефективно, попитайте аудиторията си следното:

  • Кои думи от този списък свързвате с нашата марка?
  • Кои думи от този списък ви описват най-добре?
  • Кои компании държат вниманието ви в социалните медии в момента?
  • Как обичате марките да комуникират с вас?

4. Каква е тенденцията в моята индустрия, на която трябва да обърна повече внимание? 

Най-конструктивното проучване на пазара включва дълбоко изследване в собствената ви екосистема с ясно разбиране на това, което работи добре в момента. Как да научим кои са тези неща? Ние просто питаме.

Настоящите ви клиенти имат силата да ви отворят очите за тенденциите в индустрията и дори за нещата, които вашите конкуренти правят, които трябва да обмислите по-задълбочено. Задайте им следните въпроси:

  • Коя е любимата ви компания, която прави X?
  • Какво прави тази компания специална?
  • Какво ще кажете за тази компания, която ви кара да гледате или купувате?

Проучването на пазара е важен инструмент за бизнес успех и ние трябва да го използваме редовно, независимо колко голяма или малка е компанията. Нашите пазарни проучвания най-вероятно ще предложат ползотворни прозрения, когато зададем на нашите клиенти (или потенциални клиенти) правилните въпроси и сме готови да направим значими промени в нашия маркетинг, операции и други въз основа на обратната връзка, която получаваме.

Източник: Шона Армитидж, главен маркетингов директор и съсобственик на World Spice, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                       

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ