Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|МИР инвестира близо 500 млн. лв. в общи проекти на учени и бизнес до края на 2023 г.

До края на 2023 г. Министерството на иновациите и растежа (МИР) ще инвестира близо 500 млн. лв. в създаване на повече възможности за общи проекти между бизнеса и научно-изследователските организации и инфраструктури в страната. Средствата са осигурени по новата за България Програма „Научни изследвания, иновации и дигитализация за интелигентна трансформация“ (ПНИИДИТ) и бяха утвърдени за наблюдение.
С 336 млн. лв. от общия ресурс ще бъдат подкрепени Центровете за върхови постижения и Центровете за компетентност, изградени по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014-2020 г. Паралелно ще се подпомогне развитието и на още два обекта от Национална пътна карта за научна инфраструктура или техни обединения, както и Лабораторния комплекс към научно-технологичен парк „София Тех Парк“. Тази дейност ще се изпълнява от ИА „Програма за образование“ в качеството й на междинно звено по ПНИИДИТ.
МИР ще стартира две процедури за изграждане на национална мрежа от 12 цифрови и иновационни хъбове. Мерките ще бъдат на обща стойност 67 млн. лв. Новите звена ще подпомагат връзката между фирми от различни сектори и региони и най-близките специализирани научно-изследователски организации. Ще предоставят и специфични услуги като тестове на нови технологии и продукти на микро-, малки и средни предприятия (МСП) безплатно или на цени под пазарните.
Други 16 млн. лв. ще бъдат вложени в създаване на първата за България водородна долина в Стара Загора. Инициативата ще се реализира с пари по Програмата, с финансовата подкрепата на съвместното европейско партньорство „Чист водород“ и с частни инвестиции. Изграждането на водородна долина е ключово и ще даде широк спектър от приложения за подобряване качеството на живот на гражданите чрез намаляване на въглеродните емисии и за защита на бизнес модел, при който зеленият водород има конкурентна цена като енергоносител. Изпълнението на проекта ще позиционира страната ни на европейската и световна карта на водородните технологии и ще помогне за реализирането на мащабни инвестиционни проекти.
Комитетът за наблюдение на ПНИИДИТ одобри и друга процедура за 1,2 млн. лв. за развитие на платформа за сътрудничество между висшите училища, научно-изследователските организации и бизнеса. Ще бъдат реализирани и дейности за близо 65 млн. лв. за изграждане на стратегическа рамка за управление и оперативна съвместимост на данните и на различните компоненти на националната система за киберсигурност. Те ще бъдат изпълнявани от Министерството на електронното управление, което също е междинно звено по Програмата за научни изследвания, иновации и дигитализация. Общият бюджет на програмата за настоящия програмен период до 2027 г. е 2,14 млрд. лв.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Урсула фон дер Лайен: Западът, какъвто го познавахме, вече не съществува
ЕС |Акциите на малка медийна група скочиха с 350%, след като синът и снахата на Тръмп инвестираха в компанията
Бизнес |Лекари имплантираха най-малкото изкуствено сърце в света на 7-годишно дете
Наука и Здраве |Алтернативни инвестиции: Как работи пиратската борса в Сомалия?
Любопитно |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.