Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Новата икономика: Инвестициите в критични минерали са под въпрос
Много компании не са склонни да инвестират в критични минерали и проекти за енергиен преход поради несигурността относно потребителското търсене на електромобили и ангажимента на правителствата по света за нулеви въглеродни емисии, твърдят източници от индустрията, цитирани от Ройтерс.
Дългосрочната картина продължава да показва свят, който се нуждае от големи количества материали като литий, кобалт и мед, за да може да се откаже от използването на изкопаеми горива.
Инвестициите в тези минерали обаче са под въпрос, казаха източниците на Световния форум за материали в Париж миналата седмица.
Както Европейският съюз, така и 12 американски щата се стремят да забранят продажбите на нови бензинови автомобили до 2035 г., но в последно време се появяват все повече гласове срещу тези цели.
„Мисля, че в момента има много съмнения, че това ще се случи“, каза на конференцията Матиас Мидрайх, бивш главен изпълнителен директор на белгийската група за рециклиране и за материали батерии Umicore. „Това прави много трудно инвестирането.“
През май Мидрайх се оттегли от Umicore, като през следващите месец компания понижи прогнозата си за печалба през 2024 г. поради слаби прогнози за търсене на материали за батерии на фона на забавяне на пазара за електрически превозни средства.
Продажбите на нови електрически автомобили в ЕС са спаднали с 12% през май спрямо година по-рано.
„Финансирането не беше голям проблем преди няколко години“, каза Стефан Мишел, президент на подразделението на TotalEnergies за газ, възобновяеми източници и електроенергия. „Все още можете да намерите капитал сега, но трябва да имате правилния проект“, добави той.
TotalEnergies е част от съвместното предприятие за батерии ACC EV, включващо производителите на автомобили Stellantis и Mercedes, които миналият месец поставиха на пауза плановете за германски и италиански заводи.
Ръководител на голяма европейска химическа група, която доставя материали за батерии, каза, че много компании приемат, че ще има забавяне от около две години в енергийния преход, като прогнозите за 2030 г. сега се преместват към 2032 г.
„Това е мнението сега, но може да се промени и проблемът да бъде по-сериозен, трудно е да се каже“, коментира той пред Ройтерс, като отказа да бъде назован, тъй като не е упълномощен да говори с медиите.
Ръководител на глобална компания, занимаваща се с материали за батерии за електрически превозни средства, каза, че търсенето на критични материали в Китай и Азия се държи по-добре, отколкото в Европа и Съединените щати.
„Въпросът е къде да поставим следващия си капацитет. Трябва да сте много пъргави, пазарът се движи много бързо“, каза той.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.