Shein и Temu навлизат агресивно и на пазара на играчки

Shein и Temu навлизат агресивно и на пазара на играчки

Бързоразвиващите се специализирани сайтове за електронна търговия, като  Temu и конкурентът му Shein, навлизат все по-дълбоко в бизнеса с продажба на играчки, докато много американски и европейски купувачи се подготвят да търсят изгодни оферти по време  на Черния  петък, предаде Ройтерс.

В предишни години Temu и Shein, които продават предимно чрез приложения за мобилни телефони, не бяха обичайните места за купуване на играчки и други празнични подаръци. Сайтовете се сблъскват с опасенията на регулаторните органи и базираните в САЩ производители на потребителски продукти за фалшификати и подправени продукти.

Конкуриращите се платформи служат като американски цифрови „магазини за долари“, предлагащи на ниски цени предимно стоки без марка - от кърпи за баня и дрехи до домакински уреди.
Сега и Temu и Shein се стремят да спечелят по-голям дял от световния пазар на играчки, който стимулира продажбите на търговците на дребно през празничния сезон. По данни на фирмата за пазарни проучвания Circana през 2023 г. продажбите на играчки в световен мащаб ще достигнат 108,7 млрд. долара.

В Shein, който стана популярен с тениски за 5 долара и пуловери за 10 долара, играчките са една от най-бързо растящите категории, казва говорител на сайта. При играчките се наблюдава двуцифрен процентен ръст в обема на продажбите в платформите на Shein на годишна база, каза говорителят. Temu заяви, че наблюдава увеличение на търсенията на играчки от страна на потенциалните купувачи. Със сигурност големите търговци на дребно на масови стоки Amazon, Walmart  и Target, остават в основата на търговията с играчки - на тях се падат близо 70% от продажбите в САЩ, казва Линда Болтън Вайзер, анализатор в D.A. Davidson.

Въпреки това делът на купувачите в САЩ, които планират да купят подаръци в Temu тази година, е 13%, в сравнение с 9% миналата година, според фирмата за пазарни проучвания Kantar. Освен това разходите с кредитни карти в САЩ в двата сайта през този месец са се увеличили в сравнение с 2023 г., според фирмата за данни Facteus.

Неотдавнашният ръст в купуването на играчки в Temu и Shein привлича вниманието на американски компании като производителя на кукли L.O.L Surprise! MGA Entertainment, който продава своите плюшени животни и фигурки на традиционни търговци на дребно като Target и Macy's. Главният изпълнителен директор на MGA Исаак Лариан заяви, че компанията ще обмисли възможността да продава на платформите за електронна търговия, за да достигне до повече купувачи.

"Искаме да достигнем до (всички нива) потребители, а не само хората със средни доходи“, каза той.

Temu и Shein все повече се обръщат към купувачите, печелещи под 50 000 долара годишно, които са притиснати от скока на потребителските цени от 2021 г. насам. Все повече купувачи с ниски доходи правят покупки онлайн, за да намерят изгодни сделки, според данни за кредитни карти на Bank of America преди празничния пазарен сезон.

В Европа особено младите купувачи на възраст от 18 до 34 години все повече купуват играчки от Temu, Shein и съперника Alibaba с платформата AliExpress, според проучване от септември на Circana, обхващащо Франция, Германия, Италия, Испания и Обединеното кралство. AliExpress също така предлага евтини стоки, произведени в Китай, като детски пистолети за по-малко от $1.

Проучването установи, че 39% от европейските потребители са купили играчки или игри от един от тези сайтове от началото на тази година. Сред по-младите потребители цифрата е 60%.

Притеснения за измами и фалшификати

Производителят на куклата Барби Mattel не продава директно на Temu или Shein и неговите дистрибутори не са упълномощени да го правят, според говорител на компанията. Но списъците на Temu за играта с карти Uno на Mattel и на Shein за колите играчки Hot Wheels съдържаха значки и твърдения, че продуктите са автентични.

Говорител на Shein каза, че от доставчиците му се изисква да удостоверят, че продуктите им не нарушават интелектуалната собственост на марката и не са фалшиви. Шейн има екип, който да гарантира, че продавачите спазват политиката и предприема бързи действия, ако не са, каза говорителят.

Говорител на Temu каза, че е свалил списъците с продукти на Uno след получаване на въпроси от Reuters и че ще проведе задълбочено разследване.

„Това е част от нашата стандартна оперативна процедура за работа с продукти, за които се подозира, че не отговарят на изискванията или са предмет на оплакване“, обясни той.

Примамени от по-ниските такси за продажба на платформите, дистрибутори на играчки като Popmarket все повече се присъединяват към онлайн пазарите на Shein и Temu.

Popmarket продава повече Funko Поп фигурки, Hasbro G.I. Joes и други играчки на Shein, отколкото първоначално се очакваше, каза Джеф Уокър, главен изпълнителен директор на компанията майка на Popmarket Alliance Entertainment.

В сравнение с купувачите на играчки в Amazon, Walmart и онлайн пазара за търговия на дребно eBay, купувачите на Shein обикновено са склонни да купуват играчките Popmarket на по-ниски цени, добави Тим Хинсли, изпълнителен директор на дребно в Alliance Entertainment.

Shein предлага да се откаже от таксите за нови продавачи за първите три месеца, с 10% такса след това. Този месец Temu отвори приложения за всички базирани в САЩ продавачи - след като преди това изискваше продавачите да се присъединяват само по покана, каза компанията.

Popmarket планира да започне да продава играчките си в Temu след празничния сезон, казва Хинсли, като добавя, че дистрибуторът работи с производители на играчки, за да предостави повече техни продукти на двете платформи и на TikTok Shop на ByteDance, подразделението за електронна търговия на популярното приложение за кратки видеоклипове.

„Не сме имали производител, който категорично да ни откаже, когато го помолихме да продава в Shein“, каза Хинсли. „Всички бяха доста ентусиазирани да имат нов пазар и да достигнат до тази демографска група.“

Въпреки нарастващата популярност на Shein и Temu, MGA, подобно на други производители на играчки, има притеснения относно така наречените „дубликати“ или фалшификати в двата сайта, особено на новата си марка Miniverse, обявена за топ играчка за празниците от Walmart, Amazon и Target, каза Лариан.

Адвокатите на базираната в Чатсуърт, Калифорния, компания за играчки обсъждат с правните отдели на Шейн и Тему как могат по-добре да контролират фалшификатите, каза Лариан.
Той каза, че фалшивите продукти могат да имат неправилни етикети за възрастта и малки части, които могат да представляват опасност от задушаване за малки деца.

Говорител на базирания в Торонто производител на играчки Spin Master заяви, че играчките на Temu и Shein, наподобяващи новата му кукла „Мис Рейчъл“ за бебета на възраст до шест месеца, са „фалшиви“ и че компанията има опасения, че тези плюшени артикули не са преминали през тестове за качество и безопасност.

Говорител на Temu заяви, че Spin Master се е свързал с платформата на 8 ноември във връзка с проблем, свързан с интелектуалната собственост.

„Незабавно проведохме разследване и премахнахме въпросните продукти“, каза говорителят. Говорителят заяви, че Temu е добавила Spin Master към своята система за проактивен мониторинг, която сканира новите публикации от продавачите, за да гарантира, че изброените продукти не съответстват на интелектуалната собственост на други компании.
Марк Карсън, президент на производителя на играчки Fat Brain Toys, заяви, че ще следи внимателно Temu и Shein, за да разбере дали трябва да започне да продава играчките на компанията си в сайтовете. „Няма да го направя само защото потребителите се втурват там за най-евтиното, което могат да намеря. Трябва да е нещо, което да работи за нас“, каза той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ