Порт Гданск ще има трети терминал за 863,5 млн. евро

Порт Гданск ще има трети терминал за 863,5 млн. евро

Порт Гданск ще има трети терминал за 863,5 млн. евро

Полското пристанище Гданск на Балтийско море ще строи трети дълбоководен контейнерен терминал на обща стойност 863,5 млн. евро. Проектът на местната фирма DCT Gdansk и нейната компания майка Baltic Hub се финансира от трупа местни и международни кредитори, един от които е Европейската банка за възстановяване и развитие, която участва със заем от 100 млн. евро.

Първостепенният заем, базиран на екологични, социални и управленски (ESG) ключови показатели за ефективност (KPI), ще бъде използван за финансиране на изграждането на нов Терминал 3 в пристанище Гданск и за надграждане на Терминали 1 и 2 и други съоръжения. Терминал 3 ще добави 717 метра дълбоководен кей и 36 ха дворна площ и ще бъде оборудван в първата фаза със 7 енергийно ефективни крана от кораб до брега и 20 полуавтоматични монтирани на релса портални крана. Старт на изпълнението на проекта бе даден през септември тази година, припомниха от Пресслужбата на ЕБВР.

Гданск е единственото дълбоководно терминално пристанище в Полша и единственото пристанище в Балтийско море, което може да приема свръхголеми контейнерни кораби (ULCV) от 24 000 двадесетфутови еквивалентни единици (TEU), които обработват пратки между Европа и Азия. Нов терминал ще улесни повече търговия с бързооборотни потребителски стоки, машини и електроника между двата континента.

Порт Гданск е най-източното свободно от лед, целогодишно отворено, дълбоководно пристанище в Европа. В съоръжението се обработват морски пратки от пристанища в целия Балтийски регион – от Финландия до Латвия, както и железопътни пратки от страни извън региона – от Чешката република до Украйна.

„Порт Гданск е едно от най-бързо развиващите се в Европа и ще се превърне в едно от 10-те най-големи пристанища в Европа по обем превозени стоки след завършването на този проект. Неговите дълбоководни терминали свързват страните от Балтийско море – включително Скандинавия – с търговски партньори в Азия. То е връзка с обширен регион в Северна, Централна и Източна Европа чрез система от железопътни и водни връзки. Глобалните събития от последните няколко години демонстрираха решаващата роля, която логистиката играе за икономическата сигурност и ние сме горди, че допринесохме за по-гладката търговия в тази голяма част от Европа“, отбеляза Нандита Паршад, управляващ директор за устойчива инфраструктура в ЕБВР.

Очаква се първите кораби да бъдат приети в Терминал 3 до края на 2024 г., като пълното завършване е планирано за 2025 г. Първият етап от разширението има за цел да разшири капацитета му с 50% до 2025 г. В строителството и модернизацията ще бъдат внедрени най-новите енергийно ефективни технологии. Това е третият ангажимент на ЕБВР с DCT Гданск. През 2014 г. банката отпусна на компанията 31 млн. евро за изграждане на Терминал 2, а през 2019 г. подкрепи разширяването на компанията чрез придобиване от нови акционери със заем от 46,25 млн. евро.

От началото на дейността си в Полша преди повече от 30 години ЕБВР е инвестирала близо 12 млрд. евро в страната.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ