Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Стачката в американските пристанища засегна и доставките на испански зехтин
Пет износители на зехтин в Испания, най-големият производител в света, предупредиха, че няма алтернативни маршрути до доходоносния пазар на САЩ на фона на стачка в пристанищата на източната част на САЩ и крайбрежието на Персийския залив, предаде Ройтерс.
Испанската асоциация на производителите и износителите на зехтин Asoliva заяви, че стачката, започнала на 1 октомври, ще засегне износа, без да определя количествено въздействието. Испания стана най-големият износител на зехтин за Съединените щати миналата година, изпреварвайки Италия, тъй като доставките достигнаха 180 000 метрични тона, или почти една трета от 480 000 тона, консумирани там, според Asoliva.
Износът на испански зехтин за САЩ също се е удвоил по стойност между януари и юли спрямо предходната година до 693 милиона евро (765 милиона долара), показват официални данни на Испания, което представлява 6% от общия износ на Испания за тази страна. Междувременно потреблението на бутилирано масло в Испания е намаляло поради покачващите се цени.
„Ако стачката продължи, това ще бъде проблем... не смятаме, че е жизнеспособно да преминем през Панамския канал или Аржентина, или по въздух“, каза директорът на Asoliva Рафаел Пико.
Испанската кооперация Dcoop каза пред Reuters, че е разглеждала евентуални доставки до по-малко засегнати пристанища, но това не изглежда като опция. „Надяваме се (стачката) да бъде прекратена скоро“, се казва в съобщението, като се добавя, че са увеличили доставките за Съединените щати през последните седмици, за да натрупат запаси преди стачката.
Потребителите в САЩ купуват повече испански зехтин, въпреки че със средна цена от 8,81 евро за килограм той е по-скъп от италианския си аналог.
Някои американски анализатори предупредиха, че нетрайните продукти като плодове, морски дарове и кафе ще бъдат засегнати първи след една седмица на стачка. Вносът на неразвалящи се продукти трябва да бъде по-малко засегнат, но задръстванията в пристанищата на Западния бряг също могат да се влошат.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.