The Guardian: Високите цени на храните във Великобритания отблъснаха купувачите от централните търговски улици

The Guardian: Високите цени на храните във Великобритания отблъснаха купувачите от централните търговски улици

Най-големите търговци на дребно във Великобритания се затрудниха да привлекат купувачите обратно към централните търговски улици през юли. Покачващите се цени цени на храните, сред които маслото и месото,  допълнително увеличиха натиска върху домакинските финанси, пише в. The Guardian.

Според последния отчет на Британския консорциум за търговия на дребно (BRC), цените на хранителните продукти са се повишили с 4% през юли спрямо предходната година, което е ръст от 3,7% за юни и е над тримесечната средна стойност от 3,5%.

Подчертавайки натиска върху домакинските бюджети от покачващите се цени на хранителните стоки, BRC заяви, че докато инфлацията при пресните зеленчуци и плодове се е задържала стабилно на 3,2%, цените на хранителните продукти от рафтовете и хладилниците са скочили с 5,1% в сравнение с година по-рано. Официални данни от началото на месеца показват, че цените на месото са скочили със 17% през годината до юни. Маслото, чиято цена падаше между 2023 и 2024 г., се е увеличило с 18,2% през последните месеци на годината. Отделно проучване на анализаторска група на Конфедерацията на британската индустрия (CBI) също установи, че търговците на дребно са се затруднили през летните месеци, като несигурността относно икономическите перспективи води до отдръпване на клиенти.

Покачващите се цени също направиха юли труден месец за търговците на дребно, въпреки че ситуацията се е подобрила леко спрямо юни, съобщи CBI.

Балансът на магазините, отчитащи спад в продажбите, се забави от -46% през юни до -34% през юли, по скала, където процентът на търговците на дребно в проучването, отчитащи отрицателни продажби, се изважда от дела на отчитащите увеличение. Търговците на дребно очакват продажбите да спаднат с почти сходни темпове следващия месец.

Мартин Сарториус, главен икономист в CBI, заяви, че компаниите съобщават, че по-високият ценови натиск, обусловен от нарастващите разходи за труд и икономическата несигурност „продължават да оказват натиск върху търсенето от страна на домакинствата и са допринесли за спада на обема на продажбите от октомври 2024 г. насам“. Двойната тенденция на икономическа несигурност и по-високи цени насърчава домакинствата да спестяват, вместо да харчат, изостряйки и без това трудния период за търговците на дребно на големите градски улици и онлайн търговците, добавя Сарториус.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ