Най-ценните брандове за 2023 година (Инфографика)

Най-ценните брандове за 2023 година (Инфографика)

Най-ценните брандове за 2023 година (Инфографика)

Стойността на марката може да бъде критична част от нематериалните активи на всяка компания.

Този вид нефизически активи, подобно на патентите и имената на търговски марки, оказват нарастващо влияние върху общата стойност на компанията. Анализ от 2020 г. установи, че нематериалните активи съставляват 90% от пазарната стойност на S&P 500, което е значителен ръст в сравнение с 1995 г., когато те са представлявали 22% от стойността.

От сайта VisualCapitalist.com са използвали годишна класация от Brand Finance за най-ценните марки на света, за да създадат инфографика със 100-те най-ценни марки в света за 2023 г.

Според проучването на BrandFinance най-ценната марка в света е тази на Amazon, която се оценява на 299,3 млрд. долара. Следват Apple (297,5 млрд. долара), Google (281,4 млрд. долара) и Microsoft  (191,6 млрд. долара). На 5-та позиция е Walmart (113,8 млрд. долара), следвана от Samsung Group (99,7 млрд. долара) и ICBC (69,5 млрд. долара). Топ 10 допълват Verizon (67,4 млрд. долара), Tesla (66,2 млрд. долара) и TikTok/Douyin (65,7 млрд. долара).

При секторната разбивка се потвърждава виждането, че технологичния сектор продължава да е доминиращ. Той отговаря за 19,4% от общата стойност на 100-те най-ценни бранда, или 891,2 млрд. долара. Следват сектора за търговията на дребно (15% или 690 млрд. долара), медийният сектор (14% или 645,2 млрд. долара), банковият сектор (10,2% или 467,4 млрд. долара) и автомобилният (8,6% или 397,3 млрд. долара).

Докато стойността на някои брандове се понижи през последните години, при други се наблюдава значителен растеж.

Китайският автомобилен гигант BYD е на първо място по растеж на стойността на бранда – 57% ръст в сравнение с миналата година. Следват ConocoPhillips (56%), Maersk (53%), LinkedIn (49%) и Christian Dior (46%). В Топ 10 попадат още  Tesla (44%), ADP (44%), United Airlines (42%), Instagram (42%) и Equinor (40%).

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ