Атентатът в Сен Етиен дьо Рувре: ДАЕШ иска да разруши съжителството на религиите

Атентатът в Сен Етиен дьо Рувре: ДАЕШ иска да разруши съжителството на религиите

Атентатът в Сен Етиен дьо Рувре: ДАЕШ иска да разруши съжителството на религиите

Френският президент Франсоа Оланд се срещна тази сутрин с представителите на вероизповеданията, преди да събере Съвета за сигурност и отбрана и правителството, съобщават френските медии. 

Оланд се срещна с представители на католическата, ортодоксалната и протестантската църкви, както и на исляма, юдаизма и будизма.    

Темата на двете заседания на властите е оценката на заплахата и охраната на около 45 000 католически храма във Франция, които биха могли да станат цел на ДАЕШ.

Някои от първите страници на европейския печат тази сутрин излязоха със заглавия като „Терорът удря Църквата“  и „Джихадът убива в Църквата“ на италианските „Кориере дела сера“ и „Ла Република“.

Убийството на свещеник вчера в Сен Етиен дьо Рувре утолява желанието на ДАЕШ да атакува църкви във Франция, която терористичната организация нарича „Царството на кръста“, пише в коментар журналистът от  „Монд“ Маджид Зеруки. И припомня предотвратените нападения през 2015 г. срещу два храма - във Вилжюиф и срещу „Сакре Кьор“ в Париж, набелязани от арестувания през април миналата година Сид-Ахмед Глам.

Убийството се вписва в стратегията и пропагандата на ДАЕШ, която превръща шока и войната срещу „кръстоносците“ в маркер за идентичността си.

Неудовлетворена, макар че е изкоренила християнското присъствие в териториите, които контролира – като се започне от люлката на християнството в долината на Ниневия в Ирак, ДАЕШ винаги представя символично битката си със Запада като религиозна война, в допълнение към войната, която води срещу шиитския ислям.  

Намесата на международната коалиция в Ирак и Сирия е представена като „кръстоносен поход“, а действията на джихадистите като поход срещу кръстоносците, способен да изведе войските на халифата до Рим, пояснява коментаторът.

Това е „езиков елемент“, повтарян многократно в речите на Абу Бакр ал Багдади, самопровъзгласилия се халиф на ДАЕШ, който обявява като една от основните цели на организацията поход до Ватикана, „за да счупи кръстовете“.

През октомври 2014 г. списанието на ДАЕШ „Дабик“, излизащо на английски, публикува на корицата си знаме на джихадистите на върха на египетския обелиск пред базиликата „Свети Петър“ в Рим. Така джихадисткото движение искаше да притопли символично конфликта християнство-ислям, определял връзките между Изтока и Запада в продължение на векове, коментира авторът на „Монд“.

Освен че са „исторически враг“ на исляма, църквите са представени като един от векторите на предполагаемия упадък на западната цивилизация, който според ДАЕШ се изразява чрез хомосексуализма. „Те назначават за свои свещеници содомити. Техният папа отказва да осъди содомията, като казва „Кой съм аз, за да съдя?“, прокламира списанието на ДАЕШ.

В друго списание, излизащо на френски – „Дар ал Ислам“, през юли 2015 джихадистката група отново посочва църквите сред другите цели на терористите: „Набелязвайте посещавани места като туристическите места, големите пространства, синагогите, църквите, масонските ложи, централите на политическите партии, местата на греховете на ренегатите, за да всеете страх в сърцата им“.

Но зад идеята да бъде „тероризирано“ неприятелското население и да бъдат дестабилизирани неговите държави, се появява желанието да бъдат ударени страни с висок дял мюсюлмани, за да бъдат отслабени обществата и да се унищожи съжителството между религиите.

В статия в ангоезичното „Дебик“ се проповядва „изчезването на сивата зона“ – според джихадистите това е зоната, в която живеят множеството мюсюлмани, между светлината и мрака, между халифата и света на неверниците.

ДАЕШ смята за обитатели на тази „зона“ и европейските граждани от мюсюлмански произход, които се опитва да отдели от страните им, като обърне общественото мнение срещу тях, коментира авторът.

Терористичната атака, която предизвиква укрепване на сигурността на държавите или „ислямофобия“ в обществата, ще убеди мюсюлманите, че другите ги мразят. Съжителството между Запада и исляма в сърцето на тази сива „зона“ ще е разрушено.

„Мюсюлманите в западните държави бързо ще се изправят пред избор – дали да отстъпят от вярата и да приемат религията на неверниците, разпространявана от Буш, Обама, Блеър, Камерън, Саркози и Оланд, за да живеят сред неверниците (...), дали да направят Хиджра (да емигрират) при ДАЕШ и да избягат от преследването на кръстоносните правителства и граждани“, пише „Дабик“ и продължава:

„Благословените операции на 11 септември 2001 г. показаха, че светът е разделен на две части, лагера на исляма – тогава халифатът не съществуваше, за да го представлява, и лагера на неверниците – коалицията на кръстоносците. Както Усама бен Ладен беше казал, светът днес се разделя на два лагера. Буш беше прав, когато каза „Или сте с нас, или сте с терористите“. Това значи или сте за кръстоносците, или сте за исляма.“

„Щедрият прием на сирийски бежаци е ефикасен отговор на тази стратегия (на ДАЕШ). От друга страна, общото отхвърляне на бежанци е губещо. В наш интерес е да приветстваме многообазието и толерантността“, коментира френско-американският антрополог Скот Атран в статия през февруари.

Джихадисктата организация много бързо усети опасността, разпространявайки в началото на годината пропагандни видеа, с които да разубеждава бежанците да се присъединяват към „земите на кръстоносците“.

Фактът, че двете последни атаки в Германия, бяха дело на „бежанци“ – афганистанец и сириец, изглежда като прослава на джихадистката групировка. Тя бързо подхвана темата и се възползва от „свидетелското“ видео на атентаторите, за да призове за умножаването на атентатите в тази страна и разпространяване на информацията за тях.

След атаките във Вюрцбург и Ансбах в Германия, както и при двойното убийство в Манянвил във Франция, нападателите са се погрижили да изпратят видео или „свителство за авторство“ според заповедите на ДАЕШ: „Да се закълнеш във вярност на халифа е задължително, за да не умреш от смъртта в jahiliyah (невежество) (епоха, опрделена от Корана като предислямски период). Можеш да заснемеш тази клетва, за да я изпратиш на някого на ислямска земя, който ще я предаде на медийния отговорник на ДАЕШ“, е съветът на джихадисткото движение в списанието му, излизащо на френски.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ