Безконтактните плащания навлизат масово през 2015 г.
Българите с лекота възприемат иновациите, смята Артур Туремка, генерален мениджър на MasterCard за Балканите
- Господин Туремка, как електроните плащания влияят на сивата икономика?
- Електронните плащания заместват плащанията в брой. По-прозрачни и лесни за проследяване са. Затова те са най-добрият начин за борба със сивата икономика и за намаляване на измамите. Най-погрешното разбиране за употребата на пари в брой е, че това е евтин разплащателен метод, което всъщност е възможно най-далеч от истината. Кеш средствата създават разходи както за потребители, търговци и банки, така и за правителствата.
- Какви тенденции наблюдавате през последните години?
- Замяната на касови с безкасови плащания е тенденция в световен мащаб, въпреки че около 85% от транзакциите на глобално ниво все още се извършват с пари в брой. Освен по-общите проблеми, които това причинява, употребата на кеш не е практична за всекидневни плащания – в магазина или онлайн, в страната или в чужбина. Идеите за парите в брой, в които хората все още силно вярват – например, че са по-безопасни, по-лесно контролируеми и навсякъде приети, са напълно погрешни. Затова най-подходящите решения за замяна на кеша трябва да отговарят на всички тези потребности, но и да са практични, да правят пазаруването по-ефективно и приятно.
- Кои са следващите методи на безкасови плащания, които ще бъдат въведени у нас?
- MasterCard предлага иновативни платежни решения на финансови институции, с които си партнира. Именно от нашите партньори зависи кога дадени решения ще бъдат въведени на българския пазар. Досегашният ни опит показва, че българите са отворени и с лекота възприемат иновациите. В момента ние работим по установяването на безконтактните плащания с MasterCard като стандарт. От 1 юли 2015 г. всички новоинсталирани POS терминали в България ще трябва да спазват този нов стандарт и да поддържат безконтактната функционалност. Подобна инфраструктура ще позволи на потребителите да плащат с безконтактни карти и с NFC устройства* на всички POS терминали.
- С какво MasterCard изпъква пред останалите издатели на кредитни и дебити карти?
- Иновациите са в основата на нашия бизнес. Ние сме пионер в технологиите за иновативни плащания, например безконтактните. Използваме иновациите, за да отговорим на нуждите на потребителите, като постоянно търсим начини за развитие и изпробване на нови решения за плащания, които да улеснят ежедневните търговски дейности и да ги направят по-сигурни и ефективни за всички.
Технологиите се променят светкавично и ние сме наясно, че освен нашия експертен опит съществуват още безброй много идеи, като ние сме отворени за тях. По-рано тази година стартирахме кампанията MasterCard Start Path Accelerator. Нейната цел е да предостави експертни съвети и достъп до възможности за развитие на глобално ниво на стартиращи компании, чийто бизнес подобрява търговските дейности.
Advertorial, Венцислав Савов, за сп. "Мениджър
* Near Field Communication - комуникация от близки разстояния.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.