7-Eleven ще трябва да намали разходите, тъй като митата засегнаха потребителското доверие

7-Eleven ще трябва да намали разходите, тъй като митата засегнаха потребителското доверие

Seven & I Holdings, собственикът на магазините за хранителни стоки 7-Eleven, очаква, че ще трябва да преразгледа веригата си за доставки и да ограничи разходите, тъй като американските потребители се борят с въздействието на американските тарифи, предава Ройтерс

„Предполагам, че ще се сблъскаме с малко по-предизвикателна среда за търговия на дребно“, каза пред репортери встъпващият в длъжност главен изпълнителен директор Стивън Дакус на японския конгломерат за търговия на дребно.

Очаква се наложените и подготвяните тарифи, тъй като президентът на САЩ Доналд Тръмп се стреми да промени световната търговия, да повишат цените рязко, което ще постави трудни предизвикателства пред търговците на дребно. Потребителските настроения в САЩ се влошиха през април, а 12-месечните инфлационни очаквания скочиха до най-високото ниво от 1981 г. насам.

Дакус, външен директор, който ще поеме ръководството следващия месец, добави, че най-голямото въздействие на американските тарифи върху компанията ще бъде върху поведението на потребителите, а не директно върху нейните доставчици.

„В тази среда трябва да се вгледате по-внимателно във веригата си за доставки, трябва да се уверите, че сте ограничили разходите си наистина стриктно, така че да имате наистина добър контрол върху тях“, каза той.

Справяйки се неохотно с оферта за придобиване на стойност 47 милиарда долара от канадската Alimentation Couche-Tard, Seven & i се стреми да увеличи корпоративната си стойност. Изпълнението на тази стратегия до голяма степен зависи от подобряването на американското ѝ подразделение с над 12 000 магазина за хранителни стоки.

Приходите от Северна Америка представляват 73% от общите продажби на Seven & i.

Seven & i все още планира да листне северноамериканското си дъщерно дружество през втората половина на 2026 г., но това ще зависи от пазарните условия по това време и е възможно забавяне, каза Дакус.

„Първоначалното публично предлагане ни дава финансовата гъвкавост да инвестираме малко по-агресивно в нашите магазини“, каза той, добавяйки че иска да увеличи броя на магазините с ресторанти за бързо обслужване, тъй като те са по-печеливши.

Други предприети мерки включват продажбата на хипермаркета си на Bain Capital и стартиране на програма за обратно изкупуване на акции на стойност около 2 трилиона йени (14 милиарда долара) до фискалната 2030 година.

Компанията работи с канадския си кандидат, но смята, че ще бъде трудно да получи одобрението на американските антитръстови регулатори.

Дакус, който преди това ръководеше специалната комисия, натоварена с разглеждането на офертата за поглъщане на Couche-Tard, отказа да коментира състоянието на преговорите.

„Назначаването ми за главен изпълнителен директор нямаше нищо общо с офертата за поглъщане“, каза Дакус. „Не говорим за Couche-Tard сред управленския екип, защото няма какво да направим по въпроса“, каза той и добави, че това е ролята на специалната комисия.

Акциите на Seven & i се търгуваха около 2100 йени в петък сутринта, доста под цената на офертата на Couche-Tard от 2700 йени за акция, което показва скептицизъм на инвеститорите, че сделката ще се материализира.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ