Boeing се стреми да сертифицира вариантите на 737 MAX до края на годината

Boeing се стреми да сертифицира вариантите на 737 MAX до края на годината

Boeing очаква да завърши сертифицирането на най-продаваното си семейство 737 MAX до края на годината. Това заяви изпълнителният директор Кели Ортберг в интервю за търговското издание Aviation Week, публикувано в сряда, предава Ройтерс.

Компанията се опитва от няколко години да получи сертификат за най-малкия и най-големия вариант на MAX от Федералната авиационна администрация на САЩ. MAX 7 и MAX 10 бяха забавени отчасти поради опасения относно системата за размразяване на двигателите.

Ортберг каза пред Aviation Week, че американският производител на самолети се надява да завърши сертифицирането тази година, което ще отвори пътя за започване на доставките на MAX 7 и MAX 10, „два самолета, които са много, много важни за нашите клиенти и за нашите натрупани задачи“.

Натрупаните поръчки на Boeing включват близо 1200 поръчки за 737 MAX 10 и 332 поръчки за MAX 7.

Главният търговски директор на United Airlines, Андрю Ночела, заяви този месец пред репортери, че компанията не очаква да получи MAX 10 най-рано до 2027 г. Представители на Alaska Airlines заявиха, че не очакват да получат варианта поне до средата на 2026 г.

Ортберг също така заяви в интервю за Aviation Week, че Boeing постига напредък по сертифицирането на 777-9, най-големият реактивен самолет на компанията в производство.

Когато програмата беше обявена през 2013 г., Boeing планираше да започне доставките през 2020 г. Въпреки това, тя все още е в процес на летателни изпитания. Ортберг вече е заявявал публично, че очаква доставките да започнат следващата година.

Boeing има 419 поръчки за 777-9, според уебсайта на компанията.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ