Boeing забавя с шест месеца плановете за маскимално производство на 737 MAX

Boeing забавя с шест месеца плановете за маскимално производство на 737 MAX

Американският авиопроизводител Boeing е съобщил на доставчиците, че забавя ключов етап от производството на своя 737 MAX с шест месеца, казаха трима източника от индустрията, в знак, че производителят на самолети се бори да увеличи производството на своя най-продаван реактивен самолет, предаде Ройтерс.

Най-новият главен график на доставчика на 737, съобщен на индустрията, предвижда максималното производство да достигне 42 самолета на месец през март 2025 г., в сравнение с предишна цел за септември 2024 г.  Boeing се бори да възстанови производството на най-добрия си пътнически самолет с една пътека поради допълнителни проверки за безопасност и регулаторни проверки, след като панелът на вратата драматично излетя от самолет 737 MAX във въздуха през януари.

Въпреки че така нареченият главен график е сигнал за търсене, той не е официална производствена цел. Boeing не е променила официалната си цел за производство на самолети, която изисква 38 самолета MAX на месец до края на 2024 г., спрямо приблизително 25 самолета на месец през юли. Попитан за основния график, говорител на Boeing насочи Reuters към коментарите за второто тримесечие, направени от финансовия директор Браян Уест в края на юли. „В основния график ние продължаваме да правим необходимите корекции и да управляваме доставчик по доставчик въз основа на нивата на запасите“, каза Уест. „Нашата цел остава да поддържаме веригата за доставки в крачка преди окончателното сглобяване, за да поддържаме стабилността.“

В опит да се приведе в съответствие с по-ниското производство на Boeing, доставчикът Spirit AeroSystems през август временно намали месечното си производство на фюзелажи за 737 MAX до 21 на месец от 31, намалявайки търсенето на части от собствените си доставки верига, каза високопоставен източник от индустрията пред Ройтерс. В отделна стъпка Boeing Commercial Airplanes предприема стъпки за комбиниране на своите екипи по операции и договори във вътрешна организационна промяна, която се очаква да подобри комуникацията между доставчиците и производителя на самолети, каза един от източниците. Boeing отказа коментар. Говорителят на Spirit AeroSystems Джо Бучино каза, че "ние правим корекции на доставките и производствените нива с нашите доставчици в съответствие с нашите споразумения с доставчици." Двама от източниците, които работят за доставчици, казаха, че промените на Boeing във вътрешната цел са направили по-трудно прогнозирането и планирането на производството. Ефективното управление на доставчиците е от ключово значение както за Boeing, така и за съперника Airbus (AIR.PA), отваря нов раздел, които и двете искат да увеличат продукцията си, за да отговорят на търсенето на пътувания, припомня Ройтерс.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ