Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Пазаруването на живо в Китай процъфтява, подхранвайки нови технологии като аватари и AI
Пазаруването на живо отново е в подем в Китай, стимулирайки развитието на нови технологични продукти като виртуални човешки стриймъри и пакети за мобилни данни.Това е опит за монетизиране и иновации в една от малкото светли точки за икономика, която до голяма степен забавя растежа си, съобщи CNBC.
Електронната търговия на живо отбеляза скок на продажбите с 19% по време на последния фестивал за пазаруване в деня на необвързаните през ноември, докато продажбите чрез традиционна електронна търговия са намалели с 1%, според анализ на McKinsey.
От началото на пандемията Covid-19 в началото на 2020 г. търговците на дребно в Китай побързаха да наемат или разработят вътрешни хостове за предаване на живо, за да продават продукти. Индивиди, като онлайн инфлуенсъра Остин Ли, са станали знаменитости и милионери за една нощ чрез използване на търговия на живо.
Търговията на живо няма аналог в никоя друга страна
„Стриймингът на живо, особено търговията на живо, е нещо, което никоя страна в света няма в мащаба на Китай“, каза Даниел Зипсър, старши партньор и ръководител на практиката за потребители и търговия на дребно на McKinsey в Азия.
Сега компаниите тестват хостове за стрийминг на живо, които са цифрово създадени хора или аватари, които представляват действителен човешки хост, или виртуално човешко същество, създадено от нулата.
Използването на хостове за виртуално предаване на живо беше тенденция, която се открои по време на тазгодишния Ден на необвързаните, каза Ксиаофен Уанг, главен анализатор във Forrester.
„Качеството се подобри много тази година, виртуалните хостове изглеждат по-истински, поне тези, които съм виждала от Tencent, JD“, каза тя.
Уанг добави, че използването на виртуални стриймъри на живо е начин за търговците на дребно да се разграничат от другите, както и да намалят разходите за наемане на известен влиятелен човек, който също може да носи риска да бъде замесен в скандали със знаменитости.
Стриймингът на живо, особено търговията на живо, е нещо, което никоя държава в света не разполага с нещо подобно в мащаба на Китай. Tencent пусна продукт, който се нуждае само от триминутен видеоклип на потребител заедно със 100 изречени изречения, за да създаде виртуален аватар.
Компанията също има платформа Zen Video, която позволява на хората да създават прости промоционални видеоклипове с виртуален човешки говорител.
Някои компании също комбинират подобен на ChatGPT изкуствен интелект със стрийминг на живо.
Гигантът за онлайн търговия на дребно JD.com заяви, че нейният виртуален anchor продукт Yanxi – базиран на AI модела на компанията – е бил използван в сесии за стрийминг на живо за повече от 4000 марки по време на Деня на необвързаните тази година. Един виртуален стриймър излъчва в продължение на 28 часа, според технологичното звено на JD.
Baidu, най-известен със своята търсачка и Ernie AI chatbot, навлезе в онлайн пазаруването в Деня на необвързаните с първото мащабно използване на своя продукт за виртуално човешко предаване на живо „Huiboxing“ на своята платформа за електронна търговия „Youxuan“. Компанията твърди, че виртуални хора са пуснали 17 000 потока от 20 октомври до 11 ноември.
Аватарите са предназначени да бъдат следващият метод за комуникация, казва изпълнителният директор на Genies Акаш Нигам
През това време електронният гигант Suning видя, че виртуалното човешко предаване на живо допринася за повече от 3 милиона юана ($420 000) в брутна стойност на стоки за един ден, според Baidu. GMV измерва продажбите във времето.
Дигиталните човешки стриймъри на живо в момента са безплатни за използване от търговците в платформата за електронна търговия на Baidu и са базирани на големия езиков модел зад Ernie bot, каза Wu Chenxia, ръководител на Huiboxing, добавяйки, че продуктът използва големи данни за създаване на множество скриптове за стрийминг на живо в моментално.
Регулаторите хвърлят око върху сектора
ChatGPT на OpenAI не е официално достъпен в Китай. Ботът Ernie на Baidu не беше достъпен за широко използване до края на август, когато Пекин даде зелена светлина. Успехът на предаването на живо също зависи от постоянната видео връзка.
Потенциалните купувачи почти винаги гледат на мобилните си телефони, докато продавачите може да се опитат да предават на живо от полето, където отглеждат продукцията. Оператори на мобилни услуги China Unicom и China Mobile започнаха да продават пакети с данни, насочени към стриймъри на живо в части на страната.
Тези пакети обединяват мрежата, така че стриймърите на живо да получават приоритетна услуга, подобно на това как експресна лента на магистрала може да позволи на автобусите да я използват само за избягване на трафика, каза Джо Уанг от ИКТ отдела на Huawei.
Всичко това се основава на наличието на широко разпространена 5G свързаност, която позволява на стриймърите на живо да излъчват на открито или едновременно на множество платформи, каза той.
Гледайки напред, 5.5G теоретично ще увеличи скоростта на изтегляне с 10 пъти в сравнение с 5G и скоростта на качване с два до три пъти, каза Уанг. Той очаква 5.5G да достигне до потребителите още през 2025 г., докато развитието на AI позволява на бизнеса бързо да превръща 2D изображения в 3D.
Това означава, каза Уанг, че 3D предаването на живо може да бъде реалност след около две години.
Защо предаването на живо „не е реклама“
Междувременно дори компании като Quantasing, които продават курсове за обучение на възрастни, се наложиха, като хостваха електронна търговия на живо – генерирайки GMV от 13,3 милиона юана през август.
Главният изпълнителен директор Мат Ли каза, че Quantasing провежда повече от 10 сесии на живо наведнъж и използва технология, за да реши какви видове продукти и ресурси да посвети на всеки един, за да генерира най-много приходи.
Колкото и бързо да се разраства, стриймингът на живо е предмет на строгите разпоредби на Китай относно съдържанието.
Анализаторите също така посочиха, че продажбите на живо често са импулсивни покупки, което води до много връщания на продукти.
От Джо Малоун Лондон до китайската образователна компания New Oriental,компаниите се обърнаха към продажбите на живо като начин да поддържат връзка с потребителите в Китай и да ги накарат да харчат пари.
Важно е, че бизнесът преминава от използването на инфлуенсъри, известни като KOL в Китай, към вътрешни стриймъри на живо, каза още Даниел Зипсър от McKinsey.
„Това е ясна индикация, че [стриймингът на живо] не е реклама, но е нещо, което компаниите приемат и влагат ресурси, и резултатът от това е нещо, което ще остане“, поясни той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.