Федералната търговска комисия на САЩ заведе антимонополно дело срещу Amazon

Федералната търговска комисия на САЩ заведе антимонополно дело срещу Amazon

Федералната търговска комисия на САЩ заведе антимонополно дело срещу Amazon

Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) и 17 главни прокурори заведоха антимонополно дело срещу Amazon, предаде YahooFinance.

Те твърдят, че доминиращият онлайн магазин за търговия на дребно Amazon.com незаконно монополизира два пазара.

В иска се посочва, че Amazon държи монополи на онлайн пазарите за купувачи и продавачи. Според FTC Amazon нарушава антитръстовото законодателство на САЩ, като ограничава потребителския избор и блокира опитите на продавачите да продават стоки на по-ниски цени другаде онлайн.

„Нашата жалба показва как Amazon е използвала набор от наказателни и принудителни тактики, за да поддържа незаконно своите монополи“, каза председателят на FTC Лина Хан в изявление.

„Жалбата излага подробни обвинения, като отбелязва как Amazon сега използва своята монополна власт, за да се обогати, като същевременно повишава цените и влошава услугите за десетките милиони американски семейства, които пазаруват на неговата платформа, и стотиците хиляди фирми, които разчитат на Amazon за достигането до тях“, добави тя.

FTC твърди, че Amazon използва мерки срещу отстъпките, които вредят на продавачите и не позволяват на други онлайн търговци на дребно да предлагат цени, по-ниски от тези на Amazon.

Освен това комисията твърди, че Amazon заменя резултатите от органичното търсене на своя пазар с платени реклами, които дразнят потребителите, и че компанията дава преимущество собствените си продукти при търсене.

FTC призовава за постоянни мерки, така че да се попречи на Amazon да се „ангажира с незаконното си поведение и да се премахне монополния контрол на Amazon, за да възстанови конкуренцията“.

Amazon не приема тези твърдения.

„Практиките, които FTC оспорва, помогнаха за стимулиране на конкуренцията и иновациите в индустрията за търговия на дребно и създадоха по-голям избор, по-ниски цени и по-бързи скорости на доставка за клиентите на Amazon и по-големи възможности за многото фирми, които продават в магазина на Amazon“,  каза Дейвид Заполски, старши вицепрезидент на Amazon за глобална публична политика.

Ако FTC постигне своето, резултатът ще бъде по-малък избор на продукти, по-високи цени, по-бавни доставки за потребителите и намалени възможности за малкия бизнес – обратното на това, което антитръстовото законодателство е предназначено да прави, добави той.

Това не е първото дело в САЩ срещу бизнес практиките на Amazon.

Федералната търговска комисия твърди в отделно дело, заведено през юни, че компанията е подмамила потребителите да се регистрират за нейния абонаментен план за Amazon Prime и е забавила опитите им за анулиране. Основните абонаменти в момента струват на членовете $139 на година или $14,99 на месец в замяна на безплатна доставка и други услуги.

Amazon генерира 134 млрд. долара продажби през последното тримесечие. Неговите десетки компании обхващат индустрии от Amazon.com до облачни изчисления, електроника, издателство, развлечения, обработка на плащания, търговия на дребно с хранителни стоки и онлайн фармацевтични услуги.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ