Федералната търговска комисия на САЩ заведе антимонополно дело срещу Amazon

Федералната търговска комисия на САЩ заведе антимонополно дело срещу Amazon

Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) и 17 главни прокурори заведоха антимонополно дело срещу Amazon, предаде YahooFinance.

Те твърдят, че доминиращият онлайн магазин за търговия на дребно Amazon.com незаконно монополизира два пазара.

В иска се посочва, че Amazon държи монополи на онлайн пазарите за купувачи и продавачи. Според FTC Amazon нарушава антитръстовото законодателство на САЩ, като ограничава потребителския избор и блокира опитите на продавачите да продават стоки на по-ниски цени другаде онлайн.

„Нашата жалба показва как Amazon е използвала набор от наказателни и принудителни тактики, за да поддържа незаконно своите монополи“, каза председателят на FTC Лина Хан в изявление.

„Жалбата излага подробни обвинения, като отбелязва как Amazon сега използва своята монополна власт, за да се обогати, като същевременно повишава цените и влошава услугите за десетките милиони американски семейства, които пазаруват на неговата платформа, и стотиците хиляди фирми, които разчитат на Amazon за достигането до тях“, добави тя.

FTC твърди, че Amazon използва мерки срещу отстъпките, които вредят на продавачите и не позволяват на други онлайн търговци на дребно да предлагат цени, по-ниски от тези на Amazon.

Освен това комисията твърди, че Amazon заменя резултатите от органичното търсене на своя пазар с платени реклами, които дразнят потребителите, и че компанията дава преимущество собствените си продукти при търсене.

FTC призовава за постоянни мерки, така че да се попречи на Amazon да се „ангажира с незаконното си поведение и да се премахне монополния контрол на Amazon, за да възстанови конкуренцията“.

Amazon не приема тези твърдения.

„Практиките, които FTC оспорва, помогнаха за стимулиране на конкуренцията и иновациите в индустрията за търговия на дребно и създадоха по-голям избор, по-ниски цени и по-бързи скорости на доставка за клиентите на Amazon и по-големи възможности за многото фирми, които продават в магазина на Amazon“,  каза Дейвид Заполски, старши вицепрезидент на Amazon за глобална публична политика.

Ако FTC постигне своето, резултатът ще бъде по-малък избор на продукти, по-високи цени, по-бавни доставки за потребителите и намалени възможности за малкия бизнес – обратното на това, което антитръстовото законодателство е предназначено да прави, добави той.

Това не е първото дело в САЩ срещу бизнес практиките на Amazon.

Федералната търговска комисия твърди в отделно дело, заведено през юни, че компанията е подмамила потребителите да се регистрират за нейния абонаментен план за Amazon Prime и е забавила опитите им за анулиране. Основните абонаменти в момента струват на членовете $139 на година или $14,99 на месец в замяна на безплатна доставка и други услуги.

Amazon генерира 134 млрд. долара продажби през последното тримесечие. Неговите десетки компании обхващат индустрии от Amazon.com до облачни изчисления, електроника, издателство, развлечения, обработка на плащания, търговия на дребно с хранителни стоки и онлайн фармацевтични услуги.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ