Катерина Шопова: Инвестицията в знание е пътят към по-пълноценен живот на българите

Катерина Шопова: Инвестицията в знание е пътят към по-пълноценен живот на българите

Вярваме, че учейки хората, ще постигаме много по-високи резултати и положителен ефект – не само за нас, но и за обществото, икономиката и бъдещето си, посочва директорът на „Човешки ресурси“ в Лидл България

- За 2 месеца Лидл България спечели няколко престижни награди за политиките си за хората – от „Най-добър работодател“ в сектора на бързооборотните стоки от Career Show Awards до отличие за многообразие от националните награди на Съвета на жените в бизнеса в България. Какво стои зад тях?

- Ако трябва да отговоря накратко: зад наградите стоят много мисъл за хората, ценности, постоянство, желание да градим мостове и да превръщаме България в по-добро място за работа и живот. Бизнесът е преди всичко отговорност. Той се прави от хора за хора и именно затова поставяме в центъра на всичко, което правим, нашите служители и клиенти. Съзнаваме, че всички те са различни и имат различни потребности стремим се на първо място да ги опознаем и когато е възможно, да отговорим по най-добрия начин на очакванията им. Знаем, че удовлетворените служители ще направят и клиентите ни щастливи. Когато създаваме проекти и програми в областта на човешките политики, ние винаги си поставяме въпроса в кои области искаме да бъдем добри, да работим устойчиво, за да постигнем най-добри резултати. Търсим винаги и ясен отговор на въпроса какво иска човекът, към когото насочваме нашите програми, защото успехът и удовлетвореността идват само там, където и двете страни печелят.

Няколко примера как го правим в Lidl. Знаем, че за младежите кариерният старт е предизвикателен. Те често нямат опит и искат да попаднат в подкрепяща среда, в която да учат, докато печелят първите си доходи. Искат също така да имат силен екип зад гърба си, да са част от общност и да са запознати с кариерните перспективи в компанията. Ние искаме от своя страна да отговорим на очакванията и в допълнение да им покажем, че в страната има топ работодатели и отлични възможности човек да се развива. Искаме да ги мотивираме да останат да учат и да се развиват в България. Затова в дизайна на всички наши младежки програми сме заложили специален ден за посрещане и запознаване с екипа и ценностите ни, структурирано въвеждащо обучение, ментор за целия период на програмата, добри условия за работа, включително коректно заплащане и пълен пакет от придобивки. В края ù пък те са поканени да станат част от Алумни клуба ни, за да продължим да поддържаме контакт. Техният отговор на предложението ни към тях е показателен: интересът към практикантската ни програма тази година е рекорден и 218 ученици станаха част от екипа на Lidl през лятото. Кандидатите за стажантска програма също достигнаха ненадминат досега брой – общо 224. Удовлетвореността им след участието в тези програми също е впечатляваща – 92% от практикантите и 82% от стажантите заявяват, че биха препоръчали съответната програма на свои връстници.

Друг пример в това отношение е инициативата ни в партньорство с младежката фондация „Арете“, насочена към ромски младежи и насърчаване на ученето като път към успеха чрез отпускане на стипендии за образование. Тя обединява ценностите на знанието, многообразието и доброволчеството и показва, че промяната в стереотипите е възможна, че добрите примери могат да увличат и да променят средата, че има резултат от обединяване на усилията на бизнеса и НПО в една силна кауза. Нашият ангажимент в тези области продължава – не само към този проект, който ще увеличи обхвата си, а и за приобщаването на различните групи в обществото въобще.

- Споменахте позитивната промяна и важността на това хората да видят перспектива в България. Как може да се случи това?

- Целта на Lidl е да допринася за по-качествения и пълноценен живот на българите – чрез нашите продукти, инициативи и цялостна грижа за служителите. Поставили сме образованието на фокус, защото го приемаме като дълготрайна инвестиция и актив за човека и обществото, като шанс да направим България по-конкурентна. Ако мога да цитирам една известна мъдрост: „Дай на човек една риба и той ще яде един ден. Научи го да лови риба и той винаги ще има храна“. Да въоръжим хората с точните знания, за да бъдат успешни и утре – тази цел си поставихме чрез проекта „Уменията на XXI век“, с който инвестираме в нашите служители. Подготвяме ги по актуални теми от ежедневието, които често остават извън стандартните обучения – например медийна грамотност, критично мислене, growth mindset или умението да виждаш във всяка ситуация възможности, а не пречки. Смятаме, че така те ще бъдат по-успешни във всичките свои роли – като родители, граждани, хора. Обратната връзка от този проект е много положителна, което ни мотивира да работим за споделянето му и извън компанията. Скоро предстои старт на такъв специален проект, вдъхновен от Lidl – очаквайте го! Образованието е залегнало като задължителен елемент тази година и за всички проекти от най-голямата ни CSR инициатива „Ти и Lidl за нашето утре“, чрез която ще разпределим на НПО сектора сумата от 365 хил. лв. Защото вярваме, че учейки хората, ще постигаме много по-високи резултати и положителен ефект – не само за нас, но и за обществото, икономиката и бъдещето си.

Ако трябва да обобщя и да се върна на началото на разговора ни – за нас получените награди са още едно обективно признание за трансформиращата функция на Лидл България като компания, която работи за по-пълноценен начин на живот на хората в България: през качествените си продукти, иновациите в бизнеса, отговорността към обществото и околната среда и ключовото – чрез високите си работодателски практики и отличната среда за развитие на своите служители.

Материалът е публикуван в бр.11/23 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Данъчен проблем: Шефът на Ferrari ще полага една година общественополезен труд
Имение с отстъпка: Свалят 25 млн. долара от цената на бившия дом на Рики Мартин
Световните петролни компании съкращават работни места поради ниските цени на "черното злато"
На днешната дата, 10 септември. Рождениците днес
Велосипедист покорява планините в това поразително видео
Goldman Sachs ще управлява пенсионни активи на Shell за 40 милиарда долара
Жива акула на повече от 5 века откриха край Гренландия
"Хитачи" открива нов завод за железопътни вагони на стойност 100 милиона долара близо до Вашингтон