Катерина Шопова: Инвестицията в знание е пътят към по-пълноценен живот на българите

Катерина Шопова: Инвестицията в знание е пътят към по-пълноценен живот на българите

Катерина Шопова: Инвестицията в знание е пътят към по-пълноценен живот на българите

Вярваме, че учейки хората, ще постигаме много по-високи резултати и положителен ефект – не само за нас, но и за обществото, икономиката и бъдещето си, посочва директорът на „Човешки ресурси“ в Лидл България

- За 2 месеца Лидл България спечели няколко престижни награди за политиките си за хората – от „Най-добър работодател“ в сектора на бързооборотните стоки от Career Show Awards до отличие за многообразие от националните награди на Съвета на жените в бизнеса в България. Какво стои зад тях?

- Ако трябва да отговоря накратко: зад наградите стоят много мисъл за хората, ценности, постоянство, желание да градим мостове и да превръщаме България в по-добро място за работа и живот. Бизнесът е преди всичко отговорност. Той се прави от хора за хора и именно затова поставяме в центъра на всичко, което правим, нашите служители и клиенти. Съзнаваме, че всички те са различни и имат различни потребности стремим се на първо място да ги опознаем и когато е възможно, да отговорим по най-добрия начин на очакванията им. Знаем, че удовлетворените служители ще направят и клиентите ни щастливи. Когато създаваме проекти и програми в областта на човешките политики, ние винаги си поставяме въпроса в кои области искаме да бъдем добри, да работим устойчиво, за да постигнем най-добри резултати. Търсим винаги и ясен отговор на въпроса какво иска човекът, към когото насочваме нашите програми, защото успехът и удовлетвореността идват само там, където и двете страни печелят.

Няколко примера как го правим в Lidl. Знаем, че за младежите кариерният старт е предизвикателен. Те често нямат опит и искат да попаднат в подкрепяща среда, в която да учат, докато печелят първите си доходи. Искат също така да имат силен екип зад гърба си, да са част от общност и да са запознати с кариерните перспективи в компанията. Ние искаме от своя страна да отговорим на очакванията и в допълнение да им покажем, че в страната има топ работодатели и отлични възможности човек да се развива. Искаме да ги мотивираме да останат да учат и да се развиват в България. Затова в дизайна на всички наши младежки програми сме заложили специален ден за посрещане и запознаване с екипа и ценностите ни, структурирано въвеждащо обучение, ментор за целия период на програмата, добри условия за работа, включително коректно заплащане и пълен пакет от придобивки. В края ù пък те са поканени да станат част от Алумни клуба ни, за да продължим да поддържаме контакт. Техният отговор на предложението ни към тях е показателен: интересът към практикантската ни програма тази година е рекорден и 218 ученици станаха част от екипа на Lidl през лятото. Кандидатите за стажантска програма също достигнаха ненадминат досега брой – общо 224. Удовлетвореността им след участието в тези програми също е впечатляваща – 92% от практикантите и 82% от стажантите заявяват, че биха препоръчали съответната програма на свои връстници.

Друг пример в това отношение е инициативата ни в партньорство с младежката фондация „Арете“, насочена към ромски младежи и насърчаване на ученето като път към успеха чрез отпускане на стипендии за образование. Тя обединява ценностите на знанието, многообразието и доброволчеството и показва, че промяната в стереотипите е възможна, че добрите примери могат да увличат и да променят средата, че има резултат от обединяване на усилията на бизнеса и НПО в една силна кауза. Нашият ангажимент в тези области продължава – не само към този проект, който ще увеличи обхвата си, а и за приобщаването на различните групи в обществото въобще.

- Споменахте позитивната промяна и важността на това хората да видят перспектива в България. Как може да се случи това?

- Целта на Lidl е да допринася за по-качествения и пълноценен живот на българите – чрез нашите продукти, инициативи и цялостна грижа за служителите. Поставили сме образованието на фокус, защото го приемаме като дълготрайна инвестиция и актив за човека и обществото, като шанс да направим България по-конкурентна. Ако мога да цитирам една известна мъдрост: „Дай на човек една риба и той ще яде един ден. Научи го да лови риба и той винаги ще има храна“. Да въоръжим хората с точните знания, за да бъдат успешни и утре – тази цел си поставихме чрез проекта „Уменията на XXI век“, с който инвестираме в нашите служители. Подготвяме ги по актуални теми от ежедневието, които често остават извън стандартните обучения – например медийна грамотност, критично мислене, growth mindset или умението да виждаш във всяка ситуация възможности, а не пречки. Смятаме, че така те ще бъдат по-успешни във всичките свои роли – като родители, граждани, хора. Обратната връзка от този проект е много положителна, което ни мотивира да работим за споделянето му и извън компанията. Скоро предстои старт на такъв специален проект, вдъхновен от Lidl – очаквайте го! Образованието е залегнало като задължителен елемент тази година и за всички проекти от най-голямата ни CSR инициатива „Ти и Lidl за нашето утре“, чрез която ще разпределим на НПО сектора сумата от 365 хил. лв. Защото вярваме, че учейки хората, ще постигаме много по-високи резултати и положителен ефект – не само за нас, но и за обществото, икономиката и бъдещето си.

Ако трябва да обобщя и да се върна на началото на разговора ни – за нас получените награди са още едно обективно признание за трансформиращата функция на Лидл България като компания, която работи за по-пълноценен начин на живот на хората в България: през качествените си продукти, иновациите в бизнеса, отговорността към обществото и околната среда и ключовото – чрез високите си работодателски практики и отличната среда за развитие на своите служители.

Материалът е публикуван в бр.11/23 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ