Министерството на правосъдието на САЩ разследва инцидента със самолета 737 на Alaska Airlines

Министерството на правосъдието на САЩ  разследва инцидента със самолета 737 на Alaska Airlines

Министерството на правосъдието на САЩ е започнало наказателно разследване на взрива на самолета Boeing, който остави дупка в самолета на Alaska Airlines през януари тази година, съобщи в. Wall Street Journal , цитиран от Асошиейтед прес..

Позовавайки се на документи и запознати лица, вестникът твърди, че разследващите са се свързали с някои пътници и екипаж, включително пилоти и стюардеси, които са били на полета на 5 януари.

Самолетът  Boeing, използван от авиокомпанията Alaska Airlines, е претърпял взрив седем минути след излитането си от Портланд, Орегон, което е принудило пилотите да извършат аварийно кацане. Boeing е подложен на засилен контрол след инцидента, когато панел, който запушваше мястото, оставено за допълнителна аварийна врата, се взриви от самолет Макс 9. Няма сериозно пострадали.

"При подобно събитие е нормално Министерството на правосъдието да проведе разследване", заявиха от Alaska Airlines в подготвено изявление. "Оказваме пълно съдействие и не смятаме, че сме обект на разследването".

От Boeing отказаха коментар. Министерството на правосъдието не е отговорило веднага на молбата за коментар.

Вестникът съобщи, че разследването ще подпомогне проверката на министерството дали Boeing е спазил предишно споразумение, което разреши федералното разследване на безопасността на неговите самолети 737 Max след две смъртоносни катастрофи през 2018 и 2019 г.

През 2021 г. Boeing се съгласи да плати 2,5 млрд. долара, включително 244 млн. долара глоба, за да уреди разследването на катастрофите на полети, изпълнявани от Lion Air и Ethiopian Airlines. Компанията също така обвини двама служители, че са заблудили регулаторните органи относно недостатъци в системата за контрол на полетите.
В писмо до Конгреса Boeing признава, че не може да намери документи за извършената работа по панела на вратата на самолета на Alaska Airlines.

"Проверихме подробно и не открихме такава документация", пише Зиад Оджакли, изпълнителен вицепрезидент на Boeing и главен правителствен лобист, до сенатор Мария Кантуел в петък.

Компанията заяви, че нейната "работна хипотеза" е, че записите за демонтирането и повторното монтиране на панела на линията за окончателно сглобяване на 737 MAX в Рентън, Вашингтон, никога не са били създадени, въпреки че системите на Boeing са изисквали това. 
Писмото, за което по-рано съобщи The Seattle Times, последва оспорвано изслушване в сенатската комисия в сряда, по време на което Boeing и Националният съвет по безопасност на транспорта спориха дали компанията е сътрудничила на разследващите.
Председателят на съвета по безопасност Дженифър Хоменди свидетелства, че в продължение на два месеца Боинг многократно е отказвал да идентифицира служителите, които работят по панелите на вратите на самолетите Боинг 737, и не е предоставил документация за ремонт, който е включвал премахване и повторно монтиране на панела на вратата. 

 "Абсурдно е, че два месеца по-късно нямаме това", каза Хоменди. "Без тази информация това поражда опасения относно системите за осигуряване на качеството, управление на качеството и управление на безопасността" в Boeing.

Кантуел, демократ от Вашингтон, поиска отговор от Boeing в рамките на 48 часа.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Рей Далио: Златото и нефиатните валути ще бъдат по-силни средства за съхранение на стойност с нарастването на дълга на САЩ
Исторически обрат: България е на полуфинал на световното първенство по волейбол след победа над САЩ
На днешната дата, 26 септември. Рождениците днес
Осъдиха Никола Саркози на 5 години затвор заради престъпен заговор с Муамар Кадафи
Компания използва AI, за да превърне клиентите си в рекламни звезди (Видео)
Нови материали правят водолазните костюми устойчиви на ухапвания от акули
Зеленски е готов да се оттегли от поста си след края на войната
Да инвестираш като най-богатите хора в света вече е по-лесно от всякога. Но колко е опасно?