Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Министерството на правосъдието на САЩ разследва инцидента със самолета 737 на Alaska Airlines
Министерството на правосъдието на САЩ е започнало наказателно разследване на взрива на самолета Boeing, който остави дупка в самолета на Alaska Airlines през януари тази година, съобщи в. Wall Street Journal , цитиран от Асошиейтед прес..
Позовавайки се на документи и запознати лица, вестникът твърди, че разследващите са се свързали с някои пътници и екипаж, включително пилоти и стюардеси, които са били на полета на 5 януари.
Самолетът Boeing, използван от авиокомпанията Alaska Airlines, е претърпял взрив седем минути след излитането си от Портланд, Орегон, което е принудило пилотите да извършат аварийно кацане. Boeing е подложен на засилен контрол след инцидента, когато панел, който запушваше мястото, оставено за допълнителна аварийна врата, се взриви от самолет Макс 9. Няма сериозно пострадали.
"При подобно събитие е нормално Министерството на правосъдието да проведе разследване", заявиха от Alaska Airlines в подготвено изявление. "Оказваме пълно съдействие и не смятаме, че сме обект на разследването".
От Boeing отказаха коментар. Министерството на правосъдието не е отговорило веднага на молбата за коментар.
Вестникът съобщи, че разследването ще подпомогне проверката на министерството дали Boeing е спазил предишно споразумение, което разреши федералното разследване на безопасността на неговите самолети 737 Max след две смъртоносни катастрофи през 2018 и 2019 г.
През 2021 г. Boeing се съгласи да плати 2,5 млрд. долара, включително 244 млн. долара глоба, за да уреди разследването на катастрофите на полети, изпълнявани от Lion Air и Ethiopian Airlines. Компанията също така обвини двама служители, че са заблудили регулаторните органи относно недостатъци в системата за контрол на полетите.
В писмо до Конгреса Boeing признава, че не може да намери документи за извършената работа по панела на вратата на самолета на Alaska Airlines.
"Проверихме подробно и не открихме такава документация", пише Зиад Оджакли, изпълнителен вицепрезидент на Boeing и главен правителствен лобист, до сенатор Мария Кантуел в петък.
Компанията заяви, че нейната "работна хипотеза" е, че записите за демонтирането и повторното монтиране на панела на линията за окончателно сглобяване на 737 MAX в Рентън, Вашингтон, никога не са били създадени, въпреки че системите на Boeing са изисквали това.
Писмото, за което по-рано съобщи The Seattle Times, последва оспорвано изслушване в сенатската комисия в сряда, по време на което Boeing и Националният съвет по безопасност на транспорта спориха дали компанията е сътрудничила на разследващите.
Председателят на съвета по безопасност Дженифър Хоменди свидетелства, че в продължение на два месеца Боинг многократно е отказвал да идентифицира служителите, които работят по панелите на вратите на самолетите Боинг 737, и не е предоставил документация за ремонт, който е включвал премахване и повторно монтиране на панела на вратата.
"Абсурдно е, че два месеца по-късно нямаме това", каза Хоменди. "Без тази информация това поражда опасения относно системите за осигуряване на качеството, управление на качеството и управление на безопасността" в Boeing.
Кантуел, демократ от Вашингтон, поиска отговор от Boeing в рамките на 48 часа.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.