Намалява жаждата на американците към луксозните стоки

Намалява жаждата на американците към луксозните стоки

Купувачите на луксозни стоки в Съединените щати ограничават покупките на модни и кожени изделия от висок клас. Това показва отчетът за продажбите на LVMH за първото тримесечие, добавяйки доказателства, че силното, продължило месеци, постпандемично прахосване може да приключи, предава Ройтерс

Акциите на най-ценната листвана компания в Европа се повишиха с близо 5% до рекордни върхове в ранната търговия в четвъртък, след като отчете 17% скок на продажбите, благодарение на рязкото възстановяване в Китай след края на блокирането на COVID-19.

Приходите в САЩ са нараснали с 8% през тримесечието, но финансовият директор на френската група Жан-Жак Гиони каза, че по-голямата част от това се дължи на оживения бизнес в нейната по-малко ексклузивна верига за красота Sephora.

"За останалата част бизнесът малко се забавя", каза той, цитирайки по-слабото търсене на модни и кожени изделия. "Може би повишенията на лихвените проценти оказват влияние върху разходите", добави Гиони.

Европейските лейбъли, включително Louis Vuitton и Dior на LVMH, както и Chanel и Hermes, яхнаха вълна на силното търсене от страна на американците, които излязоха от блокадата със спестявания и желание да пръснат пари в дизайнерски лейбъли.

Продажбите на LVMH в САЩ са нараснали с 15% миналата година, а пазарът в САЩ представлява 27% от общите приходи.

Данните за кредитните карти от Citi, публикувани тази седмица, показаха, че луксозните разходи в САЩ през март са намалели до най-ниския месечен процент от близо три години, с 18%, тъй като по-малко хора са пръснали пари за стоки от висок клас.

По-младите купувачи, които черпеха от спестяванията си по време на блокиране, сега са подложени на по-голям натиск от нарастващите цени, отколкото по-старите поколения с по-високи доходи, посочват анализатори на Citi.

LVMH скоро ще покаже сериозна инвестиция в американската група за бижута Tiffany, която купи за 16 милиарда долара през 2021 г., с повторното отваряне на водещия магазин в Ню Йорк след три години реновиране. Магазинът, който представляваше около 10% от продажбите на Tiffany преди затварянето за обновяване, вероятно ще отвори отново към края на месеца. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ