Новите ограничения в Twitter могат да подкопаят усилията на Линда Якарино за привличане на рекламодатели

Новите ограничения в Twitter могат да подкопаят усилията на Линда Якарино за привличане на рекламодатели

Новите ограничения в Twitter могат да подкопаят усилията на Линда Якарино за привличане на рекламодатели

Ходът на Илон Мъск за временно ограничаване на броя публикации, които потребителите на Twitter могат да четат на ден, има потенциала да подкопае усилията на новия главен изпълнителен директор на компанията Линда Якарино да привлече рекламодатели, твърдят професионалисти в маркетинговата индустрия, цитирани от Ройтерс.

Мъск обяви в събота, че Twitter ще ограничи и броя на туитовете, които различни профили могат да прочитат в рамките на един ден, за да обезкуражи „екстремните нива на събиране на данни и манипулиране на системата“.

Потребителите публикуваха екранни снимки в отговор, показващи, че не могат да виждат нови туитове,  включително на страниците на корпоративни рекламодатели, след достигане на лимита.

Ветерани от рекламната индустрия коментираха, че този ход създава пречка за Якарино, бившия рекламен шеф на NBCUniversal, която миналия месец пое поста на главен изпълнителен директор на Twitter.

Якарино опитва да възстанови отношенията на платформата с рекламодатели, след като много от тях се оттеглиха от сайта при придобиването му от Мъск миналата година, съобщи в. „Файненшъл таймс“ миналата седмица.

Ограниченията са „удивително лоши“ за потребителите и рекламодателите, които вече са разтърсени от „хаоса“, който Мъск донесе в платформата, каза в неделя Майк Проулкс, директор изследвания във Forrester.

„Дефицитът на доверие на рекламодателите, който Линда Якарино трябва да преодолее, току-що стана още по-голям. И не може да бъде обърнат само въз основа на доверието в нея“, каза той.

Лу Паскалис, основател на рекламната консултантска компания AJL Advisory и бивш маркетингов шеф в Bank of America, каза, че Якарино е „последната надежда“ на Мъск да спаси приходите от реклами и стойността на компанията.

„Този ход сигнализира на пазара, че той не е способен да й даде власт да го спаси от самия него“, каза той.

Според новото ограничение неверифицираните акаунти първоначално бяха ограничени до това да виждат максимум 600 публикации на ден, а новите непроверени профили до 300. Верифицираните акаунти можеха да четат 6000 публикации на ден, посочи Мъск в публикация на сайта.

Часове по-късно той заяви, че таванът е повишен до 10 000 публикации на ден за верифицираните потребители, 1000 на ден за неверифицираните и 500 публикации на ден за нови акаунти.

Ограничаването на това колко публикации потребителите могат да гледат на ден може да бъде „катастрофално“ за рекламния бизнес на платформата, каза Жасмин Енберг, главен анализатор в Insider Intelligence.

„Това със сигурност няма да улесни процеса по убеждаване на рекламодателите да се върнат“, каза тя.

Ограничението дойде скоро след като Twitter започна да изисква от потребителите да влизат в акаунт в платформата на социалните медии, за да могат да преглеждат туитове – ход, който Мъск нарече „временна спешна мярка“ за борба с краденето на данни.

Мъск по-рано изрази недоволство от фирми за изкуствен интелект като OpenAI, собственик на ChatGPT, за използването на данните на Twitter за обучение на техните големи езикови модели.

Редица платформи, включително Reddit и големи новинарски медийни организации, се оплакаха от ИИ компаниите, които използват тяхната информация, за да обучават ИИ модели, като някои искат да бъде плащано за данните.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ