Регулатор прекрати дело срещу Ryanair след обещание за възстановяване на $1,6 млн. на клиента

Регулатор прекрати дело срещу Ryanair след обещание за възстановяване на $1,6 млн. на клиента

Италианският антитръстов орган (AGCM) заяви, че е прекратил делото срещу Ryanair, след като нискотарифната авиокомпания се ангажира да възстанови 1,6 милиона долара на клиенти, които са направили допълнителни разходи за чекиране, предаде Ройтерс.

Националният съюз на потребителите приветства съобщението от AGCM, но каза, че регулаторът също е трябвало да глоби авиокомпанията.

Регулаторът  заяви, че е започнал разследване през 2023 г. за възможни нелоялни търговски практики след оплаквания, че Ryanair е подвела пътниците относно политиката си за онлайн чекиране.

AGCM каза, че пътниците не са били адекватно информирани за допълнителна такса от 55 евро за лична регистрация на летището, ако са пропуснали крайния срок за това онлайн.

Той също така установи, че клиентите, които са платили за приоритетно качване на борда и надбавка за ръчен багаж на изходящия си полет, автоматично са били таксувани за тези услуги на обратния полет.

За да уреди случая, AGCM каза, че Ryanair се ангажира да възстанови сумата на всички клиенти, които през 2021-2023 г. са подали жалба относно допълнителната такса от 55 евро, и да върне 15 евро или да даде ваучер от 20 евро на всички пътници, които са платили таксата през периода .

Авиокомпанията също така обеща да предостави по-ясна информация за крайните срокове за онлайн регистрация, да не прилага автоматично изходящи такси за полети за връщане и да възстановява сумите на пътниците, които са се оплакали от тези такси.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ