Шефът на Nissan ще спасява бедстващия автомобилен производител с големи съкращения

Шефът на Nissan ще спасява бедстващия автомобилен производител с големи съкращения

Главният изпълнителен директор на Nissan Иван Еспиноса заяви в сряда, че краткосрочният му фокус е върху оздравяването на изпадналия в затруднение автомобилен производител, тъй като той претърпява големи изменения в своето преструктуриране, за да се върне на стабилна основа.

„Мисля, че в краткосрочен план фокусът ни е върху оздравяването на самите нас“, каза Еспиноса пред Си Ен Би Си.

„Убедени сме, че планът е достатъчен и стабилен“, добави той.

Еспиноса, който пое ръководството на японския автомобилен производител едва през април, е изправен пред трудна битка, за да промени хода съдбата на Nissan.

Фирмата е изправена пред намаляващите продажби, прехода към електрически превозни средства и силната глобална конкуренция, особено от китайските конкуренти.

Тези предизвикателства сега се изострят от мащабните глобални мита от 50% президента на САЩ Доналд Тръмп върху вноса на стомана и алуминий.

Миналия месец Еспиноса разкри плановете на компанията да съкрати 11 000 работни места и да затвори седем завода на фона на очакванията за 3% спад в обема на продажбите през текущата фискална година.

В края на миналата година компанията мимолетно флиртуваше с евентуално обединение с японския си конкурент Honda в преговори, които имаха потенциала да създадат третия по големина автомобилен производител в света по продажби. Преговорите обаче пропаднаха през февруари.

„Мащабът на задачата е голям“, каза Еспиноса. „Приземяването ни не беше добро през 2024 г. и затова имаме трансформация, която трябва да се случи. Но това е проблем, който не започна преди две години – това е фундаментален проблем, който решаваме. Ако се върнем назад, преди осем до десет години, компанията имаше много високи цели за растеж.“

Ръководството на Nissan преди това си бе поставило за цел годишни продажби от 8 милиона автомобила годишно и като такава компанията инвестира сериозно в капацитет, човешки ресурси и капиталови разходи.

В крайна сметка обаче компанията достигна пик от годишни продажби от 5,6 милиона през 2016 г. Сега Nissan продава между 3,3 и 3,4 милиона автомобила годишно, каза Еспиноса.

Акциите на Nissan, листнати на Токийската борса, са поевтинели с 24% от началото на годината.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ