Един подсъзнателен трик на рекламата

Начинът, по който марката успява да те издигне в обществото и чрез нея да намериш одобрение... Етикетите с цени, които завършват на ...,90. Усмихнатите лица в печатните реклами и билбордовете. Мислим, че сме наясно с начините, по които рекламните кампании ни влияят и дори подсъзнателно ни подвеждат. Но не е така!
Създателите на реклама по света вече са майстори в приложната психология. Днес те използват трикове, за които не подозираме, разказва в материал американското списание Inc. Марки постоянно търсят нови и нови начини да привлекат вниманието ни онлайн, за да получат още кликвания, което става все по-трудно. И докато нови изследвания и идеи идват от психологията, неврологията и социалните науки, те ще научават още нови и нови начини да ни въздействат. Да ни убеждават да кликнем върху тяхното послание в мрежата. Да поискаме да купуваме.
Ето един от тях: играта с огледалните ни неврони.
Погледнете примера за реклама в илюстрацията към текста тук. Тази картинка с бягащи хора в калта беше лансирана във Facebook и популяризира услугата за интернет оптимизация AdEspresso. Какво почувствахте че правите в краткото време, след като я видяхте? Може би нищо, на съзнателно ниво, но на подсъзнателно се смята, че тя може да въздейства - чрез невроните, програмирани да реагират огледално в човешкия мозък.
Илюстрацията активизира подсъзнанието и ни кара за много кратко да се почувстваме сякаш тичаме през поле от кал. Защо? Реагират клетките в мозъка, които се задействат докато човек прави нещо или докато гледа как някой друг върши същото нещо. Тези клетки са едни и същи и в двата случая.
Ако хвърляме топка или гледаме как някой хвърля топка, едни и същи неврони в мозъка ни се активизират. Те са в тази част от него, която е отговорна за 1.) планиране и 2.) двигателна дейност.
Може да ви се струва странно, но е логично, ако се замислим за начина, по който хората разбират какво правят и учат нови умения. Когато задейства едни и същи части, докато гледаме нещо или докато го правим, мозъкът всъщност спестява енергия и пространство.
Как рекламата използва това? Като поставя хора в определени ситуации в своите изображения. Така тя може да накара публиката подсъзнателно да поиска да имитират действията на показаните лица. А оттам - и да пожелае да използва продукта от рекламата.
Ето още един пример на такава онлайн реклама. Той е от Щатите и популяризира занимания по йога.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Рокади на ключови министри в гръцкото правителство в опит да бъде овладяна кризата с доверието
Свят |HydroHacks: NexGen Water Digit – Бъдещето на ВиК сектора
Икономика |Европейските телекоми призоваха за консолидация на индустрията, за да бъдат по-конкурентоспособни
Технологии |Китай и Русия подкрепят Иран, докато Тръмп притиска Техеран за ядрени преговори
Политика |Петролът на ОПЕК поскъпна до 73,34 долара за барел
Енергетика |Офисът на Twitter в снимки
Свят | Advertorial |Борисов се оплака, че мнозинството е станало 120 депутати. Пеевски: Когато поискам, мога да стана премиер
Политика |Джей Ди Ванс: Ще бъда „шокиран“, ако Тръмп премести ядрени оръжия в Полша
Политика |Звездата Ръсел Кроу влиза в ролята на най-ефективния руски агент на ЦРУ в нов шпионски трилър
Любопитно |На днешната дата, 14 март. Световен ден на съня
На днешната дата |Специалният пратеник за Украйна Кийт Келог е бил отстранен от всички преговори по искане на Кремъл
Свят |Не всяка работа е важна: Успешните стратегии за управление на времето
Техники за успех |Ройтерс: Русия е представила на САЩ списък с искания за сделка за прекратяване на войната срещу Украйна
Свят |

Коментари
Няма въведени кометари.