Изключително добра идея да помогнеш на другите да имат добри идеи

Изключително добра идея да помогнеш на другите да имат добри идеи

Чували ли сте за американската компания „Амтрак”? Тя поддържа междуградската пътническа жп система в САЩ. Дори да не сте, ако сте криейтив специалист в рекламата, блогър или журналист, вероятно ще станете неин фен, след като разберете какво предприема, за да спечели симпатиите на този тип професионалисти.

Компанията е създадена на 1 май 1971 г. и е собственост на американското правителство. Стопанисва 33 800 км железопътни линии и обслужва около 500 места в 46 различни щата. Тя ще предлага на писателите, автори и хора, които си изкарват хляба с писане и идеи, безплатно пътуване с нейните влакове, за да стимулира креативността им.

За инициативата разказват The Verge и The Wire. Идеята е, че животът на път е нещо, за което си мечтаят много творци, затворени да работят в офиси, където се трудят в еднотипна среда от години. „Амтрак” обаче смята, че идеите са най-важни. Затова учредява своя програма за пребиваване във влаковете по ЖП мрежата й, с която да удовлетвори страстта към пътешествия на кеативните гении в САЩ и, евентуално, по този начин да стимулира появата на още иновации и страхотно нови теории и продукти в Америка.

„Това е изключително добра идея да помогнеш на другите да имат добри идеи”, пише сайтът PSFK. Фрийлансъри и известни криейтив личности от Ню Йорк са ентусиазирани. Те пишат в Twitter, че обичат влаковете, обичат да пътуват във влакове, да измислят идеи в тях, да се запознават с нови хора. Посочват, че жп транспортът може да бъде по-ефективно място за работа от офиса (стига само във влака да има wi-fi).

Въпреки че все още не е официално обявена, програмата ще предлага безплатно пътуване до дестинации и връщане в началната гара на тръгване за хора, които се занимават с творческо писане. Идеята дошла от предложение в Twitter, отправено до компанията от неин клиент този месец.

Първа се възползва пробно от услугата авторката на Paris Review Джесика Грос. Докато се возила с влака от Ню Йорк до Чикаго и обратно тя написала в Twitter няколко съобщения за преживяването си. След пътуването е дала и интервю за блога на „Амтрак”. „Времето във влака е намерено време. Основната ми задача в него е да бъда транспортирана. Всяко четене или писане е нещо допълнително. Така, натискът от очакването на крайния творчески продукт се размива във времето”, пише тя, с което иска да каже, че във влака, по време на пътуването, творците се чувстват по-малко притиснати да произвеждат съдържание и по-свободни да мислят, следователно по-продуктивни.

Джулия Куин, директор на социалните медии на „Амтрак”, обяснява, че целта на програмата ще бъде първоначално да привлече колкото може повече грамотни и активни хора в Twitter, Facebook и др. Така компанията ще се популяризира умно, използвайки присъствието на тези автори. 

Влаковете в мрежата на „Амтрак” пътуват и до Канада. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ