Изключително добра идея да помогнеш на другите да имат добри идеи
Чували ли сте за американската компания „Амтрак”? Тя поддържа междуградската пътническа жп система в САЩ. Дори да не сте, ако сте криейтив специалист в рекламата, блогър или журналист, вероятно ще станете неин фен, след като разберете какво предприема, за да спечели симпатиите на този тип професионалисти.
Компанията е създадена на 1 май 1971 г. и е собственост на американското правителство. Стопанисва 33 800 км железопътни линии и обслужва около 500 места в 46 различни щата. Тя ще предлага на писателите, автори и хора, които си изкарват хляба с писане и идеи, безплатно пътуване с нейните влакове, за да стимулира креативността им.
За инициативата разказват The Verge и The Wire. Идеята е, че животът на път е нещо, за което си мечтаят много творци, затворени да работят в офиси, където се трудят в еднотипна среда от години. „Амтрак” обаче смята, че идеите са най-важни. Затова учредява своя програма за пребиваване във влаковете по ЖП мрежата й, с която да удовлетвори страстта към пътешествия на кеативните гении в САЩ и, евентуално, по този начин да стимулира появата на още иновации и страхотно нови теории и продукти в Америка.
„Това е изключително добра идея да помогнеш на другите да имат добри идеи”, пише сайтът PSFK. Фрийлансъри и известни криейтив личности от Ню Йорк са ентусиазирани. Те пишат в Twitter, че обичат влаковете, обичат да пътуват във влакове, да измислят идеи в тях, да се запознават с нови хора. Посочват, че жп транспортът може да бъде по-ефективно място за работа от офиса (стига само във влака да има wi-fi).
Въпреки че все още не е официално обявена, програмата ще предлага безплатно пътуване до дестинации и връщане в началната гара на тръгване за хора, които се занимават с творческо писане. Идеята дошла от предложение в Twitter, отправено до компанията от неин клиент този месец.
Първа се възползва пробно от услугата авторката на Paris Review Джесика Грос. Докато се возила с влака от Ню Йорк до Чикаго и обратно тя написала в Twitter няколко съобщения за преживяването си. След пътуването е дала и интервю за блога на „Амтрак”. „Времето във влака е намерено време. Основната ми задача в него е да бъда транспортирана. Всяко четене или писане е нещо допълнително. Така, натискът от очакването на крайния творчески продукт се размива във времето”, пише тя, с което иска да каже, че във влака, по време на пътуването, творците се чувстват по-малко притиснати да произвеждат съдържание и по-свободни да мислят, следователно по-продуктивни.
Джулия Куин, директор на социалните медии на „Амтрак”, обяснява, че целта на програмата ще бъде първоначално да привлече колкото може повече грамотни и активни хора в Twitter, Facebook и др. Така компанията ще се популяризира умно, използвайки присъствието на тези автори.
Влаковете в мрежата на „Амтрак” пътуват и до Канада.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.