Нетрадиционна кампания на Saatchi & Saatchi представя арт проект

Част от визиите за кампанията

Рекламна агенция Saatchi & Saatchi избра смел и нестандартен подход, за да представи проекта на мецената Николай Неделчев „Образ и подобие“ - уникална изложба, съставена от 77 автопортрета на съвременни български творци от всички поколения.

Агенцията, която е част от най-голямата комуникационна група Публисис Груп България, използва нетрадиционен, но познат стилистичен способ, който се базира на лишеното от емоция и оценка вербално описание на това, което виждат очите на зрителя. Визиите, популяризиращи проекта, показват нагледно, че рекламата не е в състояние да предаде въздействието на една изложба и за да се усети емоцията, трябва творбите да се видят на живо.

„В процеса на работа по проекта се сблъскахме с масовото мнение, че срещата с произведения на изкуството лице в лице е остаряла и безинтересна – хората смятат, че изложбите “не са за тях”. Избрахме по-неочакван комуникационен подход, с който целим да ги провокираме да преоткрият галерията като място на дълбоко емоционално изживяване“, коментира Георги Гавазов, управляващ партньор в агенцията. Тя носи името на един от най-значимите колекционери на изкуство и меценати на съвремието – Чарлз Саачи.

С реклами, в които визуалното послание изцяло липсва, криейтив експертите открояват уникалния арт проект. Те провокират зрителя да създаде в съзнанието си собствената картина на описаното и да я сравни на място, посещавайки изложбата в Националната Галерия (бившия Царски дворец).

“Образ и подобие” включва 77 автопортрети на съвременни творци, собственост на колекционера Николай Неделчев. Избраните творци са представители на различни поколения – както утвърдени имена, така и изгряващи млади автори, изявяващи се в областта на живописта, скулптурата и новите медии. Творбите са създадени по поръчка, специално за проекта и са многообразни като стил и подход. Варират от произведения с класическа иконография, като художник с четка в ръка (Образът), до творби, които трудно могат да бъдат припознати като автопортрети и представляват едно по-дълбоко ниво на авторефлексия (Подобието).

Материалите и техниките на изпълнение също са разнообразни – от класическите масло, акрил, бронз и бял мрамор, до кал и слама, бяла захар, пайети и своеобразен колаж. Изложбата може да бъде видяна в Националната Художествена Галерия (Двореца) от 14 aвгуст.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ