Най-четените български автори през 2015 г.

„Тази година издателите отчитат ръст на продажбите на детски и юношески книги, както и на българските автори. Младежката литература и изданията за най-малките доближават половината сред най-продаваните книги за 2015 г. Това доказва все по-големият интерес към четенето сред младите хора, както и факта, че възрастните хора четат все по-малко”, коментира за БТА председателят на Асоциация "Българска книга" Веселин Тодоров.
Българските автори заемат около 20 на сто сред най-продаваните книги за изминаващата година. От тях традиционните звезди са Иво Сиромахов, Милен Русков, Алек Попов, а новите хитове са Емил Конрад, Иван Михалев и Неделчо Богданов.
Сред най-продаваните български заглавия се подреждат "Българ: Книга игра", която впуска читателите в приключение с пирати, говорещи маймуни, динозаври и зомбита; "101 отбивки" – представяща малко известни места в България; и наскоро излязлата "За мен е чест" на Слави Трифонов.
Като една от изненадите на годината Тодоров открои книгата на видеоблогъра Емил Конрад "Нещата, които не ни учат в училище". 26-годишният писател предизвика истинска сензация на пазара с първата си книга, като се стигна до опашки от тийнейджъри пред книжарницата за премиерата на изданието. В него Конрад разказва за проблемите, с които самият той се е сблъскал в училище.
Жанрово графиката също се изпълва от детски книги, с голям дял са юношеските фентъзи истории, а традиционно място си извоюват криминални, фантастични и исторически сюжети.
Все повече са европейските автори, например вълната скандинавски автори на по-нетрадиционни криминални истории - Стиг Ларшон, Юнас Юнасон и други.
Почти символично е увеличението на цената на хартиените книги през 2015 г. - с около 2 процента, достигайки средна цена от 11,80 лв. Електронните книги засега имат малък дял от пазара и не влияят на цените, коментира Тодоров.
В края на годината издателите отчитат ръст на продажбите, като това вероятно се дължи и на факта, че много хора избират книгата за подарък. Лекият ръст на цените на продадените книги се дължи точно на продажбата на повече луксозни подаръчни книги, а не защото издателите са опитват да вдигат масово цени.
Оценката ни е за около 8,5 процента ръст на пазара, а в съпоставими цени - около 6 на сто, посочи председателят на Асоциация "Българска книга".
Това, с което според Веселин Тодоров 2015 г. се отличава, е възходът на интереса към четенето сред младите хора. Засега изненадващо електронните книги не успяват да заемат съществен дял от пазара. Донякъде такова развитие се наблюдава и в цяла Европа, където рядко електронните книги надхвърлят 2 процента от общите продажби, отбеляза Тодоров.
За следващата година той очаква продължаващ растеж, особено сред детската и юношеската литература.Тодоров изрази надежда да се запази интересът към българските автори. Предполагам, че колегите издатели ще печатат повече луксозни книги, отчитайки повишената платежоспособност на читателите, завърши Веселин Тодоров.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Денят в цифри
България |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |НАП разширява списъка на стоките с висок фискален риск
Бизнес |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Доналд Тръмп: Зеленски споделя вината за жертвите на войната
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата икономика: Сингапур обяви края на глобализацията и очаква нова по-лоша ера
Бизнес |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |Безос изпрати годеницата си и Кейти Пери в космоса (видео)
Любопитно |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

GROHE превръща градината Senato в оазис на „Чистата радост от водата “по време на Milan Design Week 2025


Коментари
Няма въведени кометари.