Дора Стрезова-Николова, изпълнителен директор на „Кока-Кола България“ и екип

Дора Стрезова-Николова, изпълнителен директор на „Кока-Кола България“ и екип

Дора Стрезова-Николова, изпълнителен директор на „Кока-Кола България“ и екип

Дора Стрезова-Николова съчетава над 20 години опит в международни компании, различни пазари и функции с предприемаческа и консултантска насоченост в областта на бързооборотните стоки. Работила е в България, Румъния, Гърция, Кипър, Русия, адриатическите страни, Молдова, Северна Македония. Заемала е различни управленски, маркетинг и търговски позиции, била е изпълнителен директор на ниво страни и регион в Danone Group. Развива се успешно и като консултант, коуч и ментор. От май 2021 г. е изпълнителен директор на „Кока-Кола България“. Член е на Professional Women of Vienna и е в УС на „IAB България“ и Съвета на жените в бизнеса.

Q&A

Coca-Cola се свързва с енергия, положителни преживявания и емоции. Това вероятно се пренася и като дух вътре в компанията. Как постигате безпристрастност в своята работа?

Брандът Coca-Cola винаги е бил и ще бъде символ на лидерство, на положителна промяна, на щастие и позитивна енергия. Затова и пълна безпристрастност на решенията в компанията няма как да има – те винаги са избор, осъзнат и ясен, често неочакван и дори революционен. Но едно е сигурно – винаги стоя зад решенията си и дори да сгреша, по-важно е, че съм опитала нещо, независимо дали е било успешно всеки път. Ако е успешно – празнуваме, ако не – учим се, поправяме се и действаме напред. Това важи за мен като лидер и за екипа ни като цяло.

Имат ли роля емоциите при вземането на управленски решения?

За емоционален човек като мен е важно да вземам решение с т.нар. „хладна глава“. Обикновено се старая да използвам метафората за планината – представям си, че съм на върха на планината и виждам всички начини да стигна до целта. Подхождам към предизвикателствата с мислене какво липсва, за да ги реша. А не защо и как не може да стане. Ако нещо е твърде емоционално, е добре да отлежи ден-два, преди да се вземе окончателно решение.

На себе си или на другите ви е по-лесно да прощавате?

Прошката е много важна за мен. Лесно прощавам, по-лесно на другите, отколкото на себе си – обикновено съм малко по-строга и взискателна към своите избори. Но най-лесно прощавам на дъщерите си. Прошката е освобождаване от негативното, вяра в доброто у хората, в това, че всеки човек иска да постигне максимално най-доброто и е нормално да греши. Важното е да говорим, да се учим от грешките си и да вървим напред.

Жените лидери са натоварени с очакването да демонстрират смелост. Респектира ли това хората около вас, помага ли ви по-лесно да привличате съмишленици?

За мен смелостта е основна добродетел. Убедена съм, че смелите лидери са уверени и спокойни, те виждат бъдещето ясно и повеждат лесно екипа си към него. Популярното клише е, че жените не са смели. Но моят опит показва, че това е точно обратното – имам удоволствието да познавам много смели жени, които постигат невероятни успехи, водени от решимостта и ясната си визия.

Кои черти проектират лидерския ви стил?

Водещата черта в моя характер е откритостта и неизчерпаемата ми енергия, която понякога даже затруднява някои хора и ситуации. Старая се да канализирам тази енергия. Смятам, че това помага да бъда открит и амбициозен лидер, който винаги поставя все по-високи цели пред себе си и организациите, които ръководи. Никога не се уморявам да търся нови възможности, да развивам себе си и хората, с които работя.

***

Топ 5 сили на характера според теста на VIA

1. Безпристрастност

2. Прошка

3. Смелост

4. Лидерство

5. Жизнерадост

***

ЕКИП

Стефка Харизанова, финансов мениджър на „Кока-Кола България“

Има над десетгодишен опит в областта на финансовия одит, бизнес анализи, отчитане и консултиране. Присъединява се към екипа на „Кока-Кола България“ през септември 2021 г., заемайки позицията финансов мениджър. Тя отговаря за изпълнението на финансовата стратегия на компанията в България и подпомага за вземането на оптимални решения и формирането на стратегически приоритети на местно ниво.

Q&A

Да си добър и да обичаш хората е сила или слабост – какво е вашето тълкуване?

Доста често силата на добрата дума, на усмивката, на това да изслушаш някого или да направиш искрен комплимент е подценявана. Аз обаче вярвам, че именно тези малки жестове имат потенциала да превърнат страха в дързост за постигане на изключителни резултати. И за изграждане на силни връзки с хората както в професионален, така и в личен план. Добротата и това да показваш емпатия и състрадание помагат на хората да излязат от режима на страх, в който правят само необходимото. Това ги кара да преминат в режим на продуктивност, креативност и автентичност. Искрено вярвам, че когато демонстрираш доброта с осъзнатото намерение да бъдеш добър и да обичаш хората около себе си, повишаваш и своето влияние. За мен добротата не е манифестация на слабост. Напротив, главните герои винаги са добри и добротата винаги печели.

Как добротата се проектира в лидерския ви стил?

Това, което е много характерно за мен, е опрощението. Именно това е чертата на характера, която винаги ми напомня, че преди всичко хората, с които работя, са човешки същества. Способността да не таиш злоба в себе си и да можеш да прощаваш е едно от основните качества на добрия лидер и е най-вероятно да направи хората щастливи, да им даде спокойствие и може би дори да ги направи по-успешни. Опрощението е това, което ми помага да приемам своите грешки и тези на хората, с които работя. Без да ги съдя и да им дам правото на втори шанс, за да реализират потенциала си и да бъдат своята най-добра версия. Това несъмнено подпомага създаването на среда, в която хората могат да бъдат креативни. Да решават проблеми и да пренареждат приоритетите си, особено в динамичната среда, в която ни се налага да оперираме.

***

Топ 5 сили на характера според теста на VIA

1. Доброта

2. Любов

3. Прошка

4. Честност

5. Надеждност

***

Светлана Димитрова, ръководител на маркетинг екипа на „Кока-Кола България“

Има над 20-годишен опит в областта на маркетинга и маркетинговите проучвания и е сертифициран мастър НЛП практик. Настоящата ѝ работа включва лансирането на нови марки и продукти: от прозренията за потребителите с техните нужди и нагласи до разработването на реални продукти и тяхната комуникация. Отговаря за разработването на стратегията за развитие на портфолиото от марки, локални планове и инициативи за достигане до потребителите.

Q&A

Какво харесват повече потребителите – брандът да е искрен с тях или да ги провокира да мечтаят? 

А защо не и двете? Според едно глобално изследване за 90% от поколението Милениум автентичността на бранда е водещ критерий при решението за покупка. Аз работя за портфолио от глобални брандове, които следват глобална стратегия за развитие. Моят принос и този на екипа ми е в изграждането на устойчива връзка с потребителите у нас, интегриране на бранда в ежедневието им по естествен начин – през положителни емоции и създаване на истински преживявания – като турнето на Coca-Cola. Искреността в тона на говорене, но и в действията на бранда са ключови. Не бих си позволила да комуникирам инициатива, кауза или каквато и да е активност, ако даден бранд не допринася реално за нея. Мечтите са свързани с удовлетворяването на най-важните ценности за всеки и постигане на щастие. Затова се стремим във всяка активност да оставаме вер­ни на ценностите на бранда, без да създаваме свръхочаквания, а по естествен и смислен начин.

Коя е водещата черта на характера ви и как тя се проектира в лидерския ви стил?

Честността. За мен тя означава да съм открита в общуването и автентична в поведението и действията си. Това много ми помага бързо да създавам отношения на доверие в професионален план, а като лидер да увличам екипа си. Споделям открито идеите си и нямам проблем да призная, ако сгреша. Лидерският ми стил се базира на личния пример, защото ми помага да се обградя с хора. Те също са открити и ме обогатяват, споделяйки идеите си, както и обратната връзка – с което пък ме провокират да ставам по-добра. Честността изисква смелост и това е нещо, на което много държа да науча децата си. Само когато не се страхуваш да признаеш грешките си и се учиш от тях, можеш уверено да правиш своите избори.

***

Топ 5 сили на характера според теста на VIA

1. Честност

2. Любов

3. Екипност

4. Безпристрастност

5. Прошка

***

„Кока-Кола България“

Разнообразието, равнопоставеността и приобщаването са сред основните ценности на компанията. Те имат важна роля за успеха, растежа и постигането на целите ѝ – да освежава света и да допринася за едно по-добро споделено бъдеще на всеки пазар, на който оперира. За „Кока-Кола“ създаването на разнообразна работна сила и приобщаващо работно място е стратегически бизнес приоритет. Всичко това насърчава по-голяма креативност, иновации и връзка с общностите, на които служи. Една от амбициите е до 2030 г. жените да заемат 50% от висшите ръководни роли. Представяме три от дамите, с които компанията в България ни среща.

Текстът е част от шестото специално издание на Мениджър "Жената е"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ