Една премълчавана тайна за лидерството и щастието на служителите

Една премълчавана тайна за лидерството и щастието на служителите

Визията за бъдещето на дадена фирма често бива надценявана. Това, което искат служителите, е много по-просто, отколкото си мислят шефовете им, сочи ново проучване.

Има цяла индустрия, отдадена на превръщането на шефовете в лидери. Може би имаме нужда от такава, която ги превръща в работници.

Нека не звучи подигравателно, нито пък с пренебрежение към силата на доброто лидерство, но според ново проучване на Boss Competence and Worker Well-Being, онова, което служителите искат от своите шефове – и единственото нещо, което би ги направило по-щастливи, а оттам и по-продуктивни, – е от време на време, когато е необходимо, шефовете им също да се превръщат в пчели-работнички.

Изследователи от University of Wisconsin, City University London и University of Warwick наскоро прегледаха отново резултатите от редица големи и продължителни проучвания на 6 000 произволно избрани американци. На участниците в проучванията бил зададен въпросът „Доколко харесвате работата си?“ Възможните отговори били 4 – от „Много ми харесва“ до „Изобщо не ми харесва“. Друг въпрос от анкетата бил дали шефовете им биха могли да свършат тяхната работа, ако се наложи.

Според резултатите, когато служители имат шефове, които могат да ги заместят пълноценно, удовлетвореността от професията е много по-голяма. Както пишат изследователите, „Работниците изпитват 4 пъти по-голямо удоволствие от работата си, когато работодателите им са технически компетентни.“

Оказва се, че предприемачите и бизнес ръководителите, които могат да вършат работата на служителите си, имат голямо предимство, поне в ранния стадий на развитие на компанията. Много фирми, които работят в сферата на услугите, наемат първите си служители, защото преди това ръководителят е бил този, които се е занимавал с всичко.

Ако вашата фирма се развива в сферата на производството, може би ще кажете, че не е възможно или разумно да вършите работата на подчинените си. Точно такъв отговор получил и Маркус Лемонис, звездата на The Profit, на конференцията на Inc. 5000 във Финикс преди месец, когато попитал предприемачи дали могат да изпълняват  задълженията на служителите си.

Но Лемонис ги притиснал. На мъж, който казал, че не притежавал темперамента, за да отговаря на клиентски обаждания, Лемонис отговорил, че служителите му биха го уважавали много повече, ако поне беше опитал. Жена, която никога не била работила в собствения си завод, била посъветвана да премине обучение, водено от един от подчинените й.

Инвеститори, предприемачи и дори учени твърдят, че ако искаме да правим нововъведения, трябва да се научим да се проваляме рано и често. Но дали сме готови да се проваляме пред собствените си служители? И дали в крайна сметка ще се научим да правим това, което те правят? Проучванията сочат, че Лемонис е прав – трябва да се научим.

Източник: Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ