Как да различите професионалиста от лицемера

Как да различите професионалиста от лицемера

Ранди беше страхотен мой клиент, главен изпълнителен директор на голяма компания в сферата на услугите и невероятно весел характер. Вечерите с него обикновено бяха забавни, но не и тази.

Той се приближи към масата и ме поздрави с изморена усмивка. Изглеждаше изтощен.

„Как мина денят ти?“, попитах, а той отвърна: „Коя част? Днес бях 6 различни човека.“

След това ми разказа какво се е случило:

„Сутринта мина чудесно. Ментор съм на един от най-умните и ентусиазирани млади лидери в компанията. Пред нея бях позитивен и подкрепящ учител, който помага на чудесен млад човек да се издигне. Чувството беше страхотно.

След това се срещнах с един от топ анализаторите в бранша. Трябваше да представя бъдещето на фирмата с позитивно настроение, но да бъда и реалист и да не давам твърде големи обещания. Пред него влязох в ролята на сериозен представител на настоящите и бъдещите акционери.

Следващата ми среща беше радостна. Един от отделите ни беше постигнал рекордни резултати. Имах удоволствието да благодаря на всички служители за техния принос. Пред тях се изявих като мотивационен оратор.

После нещата станаха сериозни. Срещнах се с борда на директорите. С един от членовете имаме разногласия по ключов елемент от стратегията за бъдещото развитие на компанията. Мисля, че той не е прав, но го уважавам както като човек, така и като представител на собствениците на организацията. На тази среща влязох в ролята на добър слушател.

Следващият ми ангажимент беше доста тежък. Хари работи с нас от 25 години и има огромен принос за успеха на организацията. През последните години обаче представянето му сериозно се влоши. Често казано, дълго време отбягвах разговора, който двамата проведохме днес. Пред него бях мениджър, който трябваше да посочи потенциално болезнените последици от слабото му представяне.

Последният половин час беше дори по-неприятен. Джанет, която беше сред най-любимите ми маркетингови лидери, почина внезапно на 48-годишна възраст. Изпратих писмо до семейството й, обяснявайки колко прекрасен човек беше тя и колко много ще ни липсва. В този случай се изявих като опечален ръководител, изразяващ тъгата и загубата на екипа си.“

Ранди е много внимателен и грижовен водач. „За да се справям с всички тези сценарии всеки ден, трябва да се абстрахирам от предходните ситуации и да се отдавам изцяло на настоящата. На теория е по-лесно, отколкото на практика. В моя свят това изисква огромни усилия и може да бъде изтощително.“

Ранди е страхотен професионалист. Тази кратка история разкрива колко трудно е да бъдем позитивни в един момент и тъжни и умислени само няколко минути по-късно. Това е работата на лидера. Той трябва да се държи професионално, но и автентично. Да бъдете човекът, който всяка ситуация изисква от вас, не ви прави фалшиви или лицемерни – прави ви професионалист.

Маршал Голдсмит, автор на бестселъра Triggers, за LinkedIn.com

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ