5 начина да се почувствате по-добре на работа

 5 начина да се почувствате по-добре на работа

Заплащането, работните условия, колегите - в повечето случаи това са все обстоятелства на работното място извън нашия контрол. Понякога заради тях се чувстваме потиснати. Има и периоди на неудовлетвореност, които могат да продължат по-дълго.

Раздразнението и самосъжалението не са от полза за никого – както за фирмата, така и за самите вас. Дори най-вече за вас самите. Това смятат американски психолози. HR експертите единодушно се съгласяват, че най-доброто, което човек може да строи, когато трайно не се чувства добре на работното място, е, естествено, да направи усилия да го смени. А дотогава може да спре с негативните мисли и да предприеме няколко простички, но много ефективни стъпки, с които ще се почувства по-добре. И ще предизвика позитивно отношение и усмивка сред околните. Неща, с които всички искаме да ни помнят. Светлина, в която желаем да се виждаме по-често. Затова, правилната стратегия е следната:

1. Останете здраво стъпили в настоящето. Много от негативните ни мисли идват от тревогата за ситуации, които може никога да не се случат. Когато продължително си представяме най-лошия сценарий, поставяме тялото и ума си под стрес. Така разходваме енергията им и ресурсите им, които могат да бъдат използвани по много по-продуктивни начини. Най-добрият начин да се справим с негативните мисли е като разделим фантазията от фактите.

2. Променете перспективата към позитивна. Така ще подобрите състоянието на съзнанието си и настроението. Всеки път, когато негативна мисъл ви дойде в главата я спрете и я заместете с положителна. Правете го няколко седмици и бързо ще забележите, че си създавате нов, много хубав навик, който ви прави по-щастливи.

3. Помогнете на някой друг. Изследователите твърдят, че това е една от големите тайни на личното щастие. Направете го, независимо дали се ориентирате към усилия да обучавате колеги, или към участие в делата на благотворителна организация. „Щастието на работното място не е това, което ти сам постигаш. Не е свързано с това да си помагаш да изглеждаш по-добре, а с това да караш всички в екипа ти да се представят по-добре“, подчертава американката Бет Томас, автор на книга по темата.

4. Вземете си почивка. Често сме задвижвани от т.нар. позитивен стрес – чувството за неотложност, което ни кара да вършим повече и повече. Но границата между този стимул и негативния стрес е много тънка. Изключително важно за здравето ви, което е над всичко, е да усещате кога умът и тялото ви имат нужда от почивка. И когато го осъзнаете, да предприемете мерки. „Дори да обичате работата си, стресът може да ви сломи и да ви накара да се почувствате потиснати“, коментира още Бет Томас.

5. Нaправете си дневник на благодарността. Щастието не идва като получаваме нещо, което нямаме, а като признаваме и оценяваме това, което имаме. Запишете си в бележник 5 неща, за които сте благодарни във всеки ден, преди да започнете работа. Или преди да напуснете офиса. Направете го, за да тренирате ума си да се фокусира върху позитивното.

От сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ