10 съвета за доброто писане от Дейвид Огилви

10 съвета за доброто писане от Дейвид Огилви

Немалко е казано за Дейвид Огилви. Немалко е написано.

Едно от най-гениалните прозрения на създателя на рекламна агенция Ogilvy & Mather и баща на съвременната рекламна индустрия остава кратко послание с 10 съвета за копирайтърите в агенцията му, написано преди повече от две десетилетия. В него той съветва служителите си как да пишат. Препоръките му се считат за евъргрийн в рекламния свят.

Наскоро те бяха публикувани в Twitter профила на агенция Ogilvy & Mather. Ето какво гласят.

7 септември 1982 г.

Как да се пише

Колкото по-добре пишете, толкова по-високо ще се изкачвате в Ogilvy & Mather. Хората, които мислят добре, пишат добре. Доброто писане не е дарба. Трябва да се обучите. Ето няколко жокера:

1. Прочетете книгата на Роман и Рафаелсън за писането*. Прочетете я три пъти.

2. Пишете както говорите. Естествено.

3. Използвайте кратки думи, кратки изречения и кратки параграфи.

4. Никога не използвайте жаргон или сложни думи (като „reconceptualize”, “demassification”, “attitudianally", "judgementally” - без превод, анг. аз.). Всички те са знак, че сте претенциозен задник.

5. Никога не пишете по тема повече от две страници.

6. Проверявайте цитатите си.

7. Никога не изпращайте писмо или съобщение в деня, когато сте го написали. Прочетете го цялото на следващата сутрин, след това го редактирайте.

8. Ако нещо е важно, помолете колега да го редактира.

9. Преди да изпратите писмото или съобщението си, уверете се, че е кристално ясно какво искате получателят да направи.

10. Ако желаете действие, не пишете. Идете и кажете лично на човека какво да направи.

Дейвид

*“Писане, което работи. Как да комуникираме ефективно в бизнеса“ (1981)

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ