Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|10 съвета за доброто писане от Дейвид Огилви
Немалко е казано за Дейвид Огилви. Немалко е написано.
Едно от най-гениалните прозрения на създателя на рекламна агенция Ogilvy & Mather и баща на съвременната рекламна индустрия остава кратко послание с 10 съвета за копирайтърите в агенцията му, написано преди повече от две десетилетия. В него той съветва служителите си как да пишат. Препоръките му се считат за евъргрийн в рекламния свят.
Наскоро те бяха публикувани в Twitter профила на агенция Ogilvy & Mather. Ето какво гласят.
7 септември 1982 г.
Как да се пише
Колкото по-добре пишете, толкова по-високо ще се изкачвате в Ogilvy & Mather. Хората, които мислят добре, пишат добре. Доброто писане не е дарба. Трябва да се обучите. Ето няколко жокера:
1. Прочетете книгата на Роман и Рафаелсън за писането*. Прочетете я три пъти.
2. Пишете както говорите. Естествено.
3. Използвайте кратки думи, кратки изречения и кратки параграфи.
4. Никога не използвайте жаргон или сложни думи (като „reconceptualize”, “demassification”, “attitudianally", "judgementally” - без превод, анг. аз.). Всички те са знак, че сте претенциозен задник.
5. Никога не пишете по тема повече от две страници.
6. Проверявайте цитатите си.
7. Никога не изпращайте писмо или съобщение в деня, когато сте го написали. Прочетете го цялото на следващата сутрин, след това го редактирайте.
8. Ако нещо е важно, помолете колега да го редактира.
9. Преди да изпратите писмото или съобщението си, уверете се, че е кристално ясно какво искате получателят да направи.
10. Ако желаете действие, не пишете. Идете и кажете лично на човека какво да направи.
Дейвид
*“Писане, което работи. Как да комуникираме ефективно в бизнеса“ (1981)
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.