10-те правила на бранд етикета в социалните медии

10-те правила на бранд етикета в социалните медии

10-те правила на бранд етикета в социалните медии

Някои марки владеят до съвършенство изкуството на Facebook маркетинга. Други не съвсем.

В платформите на социалните медии съществуват неписани правила, които трябва да се спазват, пише американският автор Кевин Алън в сп. Entrepreneur. Той изброява 10-те правила на бранд етикета в най-голямата социална мрежа. Според него съществува своеобразен маркетинг протокол във Facebook, който включва следното:

1. Спрете да молите хората да харесат обновения ви статус. Преди няколко години публикации, започващи с „Харесайте това, ако…” бяха често срещани. За съжаление такива все още се разпространяват. Създавайте забележително съдържание и хората ще го харесват и споделят. Ако се отнасяте към „харесването” като към лишено от съдържание просто действие, изпращате послание на феновете си, че не добавяте стойност с присъствието си към новинарското им поле, а просто търсите внимание, от което да направите печалба.

2. Не публикувайте прекалено често. Реакцията е съвсем логична – хората ще се откажат от интернет контакта си с вас. Правилото се отнася и за личните профили.

3. Използвайте хаштагове възможно най-малко. Все още не е точно установено как те определят ангажираността във Facebook, имайки предвид, че бяха въведени едва това лято.

4. Когато се случи трагедия, просто замълчете. Експертите смятат, че няма причина марките да публикуват информация при национална или глобална трагедия. Изпращането на мисли и молитви към хората, които са засегнати, може да бъде изтълкувано като отчаян опит за привличане на вниманието. Ако все пак държите да покажете съпричастност, по-добър опит е да предложите на аудиторията си начин да дари средства за засегнатите.

5. Не се дръжте покровителствено.

6. Внимавайте да не прехвърлите фината граница между маркетинга в реално време с интернет активност, свързана с предавано по телевизията събитие например, и спама.

7. Винаги бъдете позитивни. Това важи за личната и корпоративната марка.

8. Дръжте се приятелски. Никой не желае да се свързва с Facebook страница, която не комуникира с приятелски тон.

9. Когато има пиар криза, най-лошата стратегия е да замълчите. Така само ще влошите проблема и ще дадете повод за трудно изкореними слухове и спекулации.

10. Персонализирайте отговорите си до хора, които са отделили време да се свържат с вас. Независимо дали ви пишат в съобщение или коментар, отговаряйте поименно.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ