5 грешки на PR професионалистите в социалните медии

5 грешки на PR професионалистите в социалните медии

Социалните медии безспорно са страхотен PR инструмент. Но подходът към тях има своите специфики. Ако се занимавате с PR и вашата компания има присъствие в тях, моля отделете няколко минути, за да се уверите, че не допускате някоя от следните пет грешки:

     1. Преработвате малко прессъобщенията си и ги пускате във Facebook и Twitter.

Дано да не ви е хрумвало нещо подобно. PR професионалистите не бива дори да си помислят да вземат едно “скучно” прессъобщение и в този му вид да го предлагат на аудиторията в социалните мрежи. Не е хубаво просто да пуснете заглавието като туит или обновен статус във Facebook. Ако случайно правите това, моля спрете. Това е сигурен начин да накарате вашите приятели и последователи да избягат от вас.

Това, което е добре да направите, е да привлечете вниманието на целевата си група към съобщението като им зададете въпрос, обвързан с темата. Може да акцентирате върху някоя ключова дума и да оформите дискусия около нея. Един от вариантите е да прикачите линк към съобщението си. Важно е максимално да се възползвате oт възможността да общувате директно с хората по един по-различен, по-приятелски и близък до тях начин.  

     2. Поддържате формален стил на общуване (сякаш сте на заседание на борда на директорите).

Поставете се на мястото на целевата група в профила ви в Twitter, Facebook или в някой известен блог. Сега се опитайте да чуете строгия си, далечен, формален корпоративен тон, който обяснява за социалната политика на компанията. Нещо не е наред, нали? Нормално, просто не става така. В социалните мрежи стилът е друг. Разбира се, вие искате да поддържате определен имидж, но инструментите за това са различни. Трябва да въвлечете приятелите си във Facebook в диалог. Попитайте ги какво ги вълнува. Няма нищо лошо, ако нещата са по-лични. Ако само се опитвате да продадете на хората нещо, това само ще ги отблъсне.

3. Използвате социалните медии само, за да излъчвате някакво послание, но не и да получавате обратна връзка.

Всъщност красотата на социалните мрежи е да усетите пулса на потребителите си. Да имате по-истиснки и жив контакт с хората, да получите техните безценни мнения и коментари. Те ще ви помогнат да набележите най-правилните стъпки за успешното развитие на бизнеса ви. Във Facebook всяка компания може на седмична база да се допитва да потребителите си, да проучва мнението им за нови продукти, които разработва, за начини, по които може да подобри услугите си. Забравете позицията: “Аз съм PR и моята роля е да изпращам съобщения.” Хубаво е "да се изцапате малко", да поразпитате хората в дълбочина, да сте готови да понесете и някоя друга критика. В противен случай просто нямате място във Facebook. Важно е да разберете какво наистина кара хората да избират вас и да знаете кое отблъсква тези, които не са ви предпочели. Бъдете отворени за отговорите.

4. Третирате социалните медии като свободна позиция за работа за специалист по PR и маркетинг.

Ако все още си мислите, че социалните медии са много подходящи за най-новото попълнение в екипа ви, който си пада и без това по модерни технолгии, съжаляваме, че трябва да ви го кажем, но така напълно ще пропуснете възможностите, които ви предлагат сайтовете. От PR и маркетинг специалистите вече се очаква да имат базови познания и разбиране за това как функционират социалните медии. Това разбира се, не означава, че ще трябва да прекарват целия си работен ден във Facebook и Twitter. Но адекватното онлайн присъствие е важно. Не може само един човек да се занимава със социалните медии, като същевременно кампанията инвестира големи бюджети в телевизионна реклама например. Това може да означава само едно – вие подценявате влиянието на мрежите.

5. Присъединили сте се към социалните медии без ясна стратегия.

Инвестирахте ли достатъчно време и ресурси, за да проучите трите най-значими инструмента на социалните медии: Facebook, Twitter и YouTube? Има ли резултат от вашето присъствие там, успявате ли да ангажирате хората с коментари, споделяне, харесвания и т.н.? Като начало трябва да се върнете назад във времето и да си отговорите на въпроса защо сте онлайн? Преди да започнете да избирате коя от всички безброй апликации е най-подходяща за вашата марка си помислете внимателно дали присъствието ви в социалните медии отговаря на корпоративните цели, ценности, мисия, на характера на вашата марка. Колко често и как ще ангажирате потребителите си посредством социалните мрежи, доколко те са смислени и подходящи за вашия бизнес – отговорите си на тези въпроси и те ще ви помогнат да решите коя медия е най-подходяща за бизнеса ви. Преди всичко, дори преди да направите своята първа крачка в посока на развитие на присъствието си в социалните медии, трябва да имате ясни цели и стратегия.

Източник: MarketingAbout

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ