5 ключови стъпки за успешен брандинг

5 ключови стъпки за успешен брандинг

Вашият бранд е това, което различава бизнеса ви от конкуренцията. Това, което правите и начина, по който го правите. Уверете се, че брандът, на който сте изградили репутацията си, стои здраво на земята докато разширявате маркетинговата си стратегия чрез нови канали. Следвайте тази рецепта в 5 стъпки, за да имате последователен(постоянен) брандинг във всички медии.

1. Не променяйте дизайна

Разпознаваемостта на брандовете често е трудна задача дори и за най-добрите в тази област. За да се отличавате от другите, трябва да знаете, че брандът е начина по, който изглеждате и звучите за другите. Така че, уверете се, че използвате подобни елементи в информационните си канали. Или, с две думи - постоянен графичен дизайн. Проверете дали фирменото лого, цветовата гама, шрифтовете и изображенията се появяват в имейл кампаниите, социалните мрежи, в интернет пространството както и в печатните материали (флаери). Използвайте собствено лого или снимка като свой аватар вместо „птичката на Туитър“ или нещо подобно. Така читателите ще знаят, че който и да публикува, това всъщност наистина сте вие.

По същата причина, определете свой "бизнес глас". Няма значение дали е весел или сериозен, дали е остроумен или надежден или пък е просто успокояващ. Говорете с проблеми и предизвикателства на вашата аудитория и използвайте такъв език и тон, който ще резонира върху нея.

Определете и свое лице и посланието, което ще носи то. Какво представлява вашият бранд за потребителите? Върху какви теми и ключови думи вашата фирма е най-съсредоточена? Какво искате да мислят евентуалните клиенти за вас, когато имат контакт с вас или с вашите продукти и услуги? Уверете се, че сте се фокусирали върху съдържанието в социалните медии и имейл маркетинга и то отговаря на вашето лице и послание. Много търговци правят грешка като се опитват да изглеждат супер актуални в Twitter или Facebook, но трябва да знаете, че вашето послание и глас не трябва да се променят само заради настъпили промени в средносрочен план.

2. Управлявайте активно хората, които ви представляват

Уверете се, че служителите, маркетинг специалистите и хората от агенциите, които общуват с вашите клиенти, представят вашият бранд в най-добрата му светлина и вадят на показ преимуществата му пред аудиторията. Това е особено важно в социалните медии, особено когато имате и други членове на персонала, които публикуват от името на фирмата ви. Много търговци се изкушават от това да накарат служителите си да блогват и постват в социалните мрежи, но имайте предвид, че ако нямате някаква конкретна цел или насока, това може да окаже лошо влияние на бизнеса ви. Отделете време да обсъдите основните теми, посланията и целите с хората, които ще ви представляват пред потребителите. Много е важно да запомните следното: Не е нужно да рекламирате във всяка социална медия, достатъчно е да откриете къде хората прекарват повече време и да наблегнете там, където искате да създадете по-силно присъствие.

3. Сложете граница между личното и професионалното

Като всеки друг и вие сигурно имате акаунт във Фейсбук или Туитър. Всичко започва с добавянето на приятели, познати и роднини. Следват покани за приятелство от колеги. С времето, личният ви акаунт става достояние на все повече сътрудници и бизнес партньори. Снимките от ваканции и почивки вече се превръщат в неподходящо съдържание. И тук някъде нещата вече могат да се объркат сериозно. Почитатели и последователи ви търсят с цел да правят бизнес с вас и може би не искат да виждат снимки от детството ви, колкото и очарователни да са те, или възгледите ви относно политика или спорт.

Нашият съвет към вас е: Разделете работата от личният си живот. Това, което трябва да направите е да разграничите професионалния от неформалния си образ. По този начин ще покажете уважение, както към бизнес партньорите си така и към приятелите си.

4. Комбинирайте различни съставки

Комбинирайте социални медии, е-майл маркетинг и други канали на информация, за да разкажете историята си. Разберете колко информация и колко често ще публикувате в социалните мрежи и на какви теми. Уверете се, че това, което ще поствате, ще отговаря на лицето на вашият бранд. Интересувайте се за успешни истории и случки на ваши клиенти, които можете да споделите в маркетинговите си проучвания. Никой няма да разкаже историята на вашия бранд по-добре от доволния клиент.

5. Интересувайте се от мнението на потребителите

Следете социални медии, блогове, както и сайтове с отзиви на потребители (пр. www.yelp.com), за да проверите за положителни или отрицателни коментари за вашия бизнес. Потърсете името на компанията си в Google заедно с думата мнения (отзиви), за да видите какво се говори за вас, вашия бранш и конкурентите ви дори. Създайте си такива инструменти за проследяване на информацията, с които няма да изпуснете важно съдържание или коментари. Това ще ви даде реална информация за предимствата и недостатъците на вашия бранд, така че да настроите вашата рецепта за успех.

Укрепването на бранда във всички средства за комуникация ще помогне на потребителите да разберат ползата от това, което предлагате и това, което е добре за вашия бизнес. Уверете се, че всички „готвачи“ във вашата кухня работят за бранда ви постоянно, във всички медии. Така компанията ви ще може да расте постепенно, но стабилно.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ