5 маркетинг трика с Instagram

5 маркетинг трика с Instagram

От Levi's до местните магазини за домашно приготвена храна – бизнесът от всякакъв мащаб се включва в приложението за обработване и споделяне на снимки Instagram. Надеждата е, че и чрез него може да се прави маркетинг - особено имайки предвид нарастващата му потребителска база, която достигна 80 милиона души по целия свят.

Кое прави Instagram различна платформа в сравнение с останалите социални медии като Facebook, Pinterest или Twitter? Приложението е почти изцяло базирано на снимките. Работи само с операционните системи за смартфони и таблети iOS и Android. И в последните месеци се показа като ефективен инструмент, който допълва маркетинга. Компаниите бързо могат да си спечелят разпознаваемост в него, както и потребителска лоялност чрез течащия в него поток от снимки, които помагат да се персонализира бранда.

Една от марките, които извлякоха голяма полза от Instagram, е гръцкото кисело мляко Chobani. Само няколко седмици след като тя се присъедини към платформата привлече лоялна група от около 9000 последователи. Те помогнаха на компанията да се изстреля от не толкова познато допълнение към менюто към силно разпознаваем хранителен продукт, смятат американски маркетинг наблюдатели. Chobani създаде шум за себе си в Instagram като окуражи последователите си да споделят техните собствени снимки и да участват в седмични състезания.

Имайки предвид всичко това, как може да се използва Instagram, за да се прехвърли маркетинга на една фирма на следващо ниво? Можете да стартирате като използвате някои от следните 5 съвета:

1. Промотирайте стоките и услугите си. Публикувайте творчески снимки на това, което компанията ви произвежда. Избягвайте скучните кадри, както и стереотипните снимки, които се купуват от сайтове за продажба на илюстрации. Освен това избягвайте информационните графики и снимките с много текст. Мястото им не е в Instagram.

За да избегнете изхабяване на марката не показвайте снимки на продуктите си повече от 3 или 4 пъти дневно. И избягвайте да публикувате същата снимка два пъти. Повторното публикуване на снимки са водещ мотив Instagram общностите, прикрепени към дадена марка, да се свиват.

2. Организирайте фото състезания. Те могат да бъдат забавни, безплатни. Свободен начин са да привличате хора и да си взаимодействате с тях. Чрез надпреварите със снимки можете да успеете да превърнете някои от участниците в свои клиенти. Как да организирате конкурс? Помолете последователите си в Instagram да ви предоставят персонални снимки на продуктите ви. След товас изберете най-добрата. Освен това, за да убедите потребителите да се насочват отново и отново към вас, можете да организирате кампания „снимка на деня“.

Направете състезанието си в Instagram лесно и забавно. Вземете предвид маркетинг наградата си. Levi's (@Levis) наскоро например направи ефективна кампания - #iamlevis Instagram photo competition. В опит да открие следващият си звезден модел и да достигне по-широка аудитория, компанията помоли феновете си по целия свят да публикуват свои снимки, в които носят любимото си облекло на Levi's. В рамките на състезанието хората споделиха повече от 3500 снимки в платформата. Победителят зае място в новата рекламна кампания на марката за 2012 г. - „Go Forth”.

3. Създайте снимки, които съдържат промоционални кодове за ексклузивни намаления и талони за покупка на нови продукти.

4. Представете обстановката зад завесите. Покажете на клиентите си какво се случва в компанията ви като публикувате честни изображения на служителите, които работят за вас и на това какво те реално изпълняват в работата си. Освен това можете да публикувате непринудени снимки от фирмени празненства, от официални представяния на нови продукти или събития от вашия бранш. Тези проблясъци зад сцената ще ви помогнат да създадете по-жив и истински образ на марката, изпълнен с човешки лица.

5. Направете клиента звезди. Изберете потребител на деня и след това го рекламирайте с @mention. Подобно на Facebook и Twitter, @mention е начинът, по който хората в Instagram се споменават един друг в коментарите. Това може да създаде силна рекламна промоция от уста на уста и да увеличи броя на феновете и потенциални клиенти.

По материал в сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ