5 начина да подсилите маркетинга по време на празниците

5 начина да подсилите маркетинга по време на празниците

За голяма част от фирмите в малкия бизнес, сезонът на празниците е реална възможност за значителни продажби и приходи. Много от компаниите обаче започват подготовката си, когато вече е прекалено късно и в крайна сметка губят тези „златни“ възможности. За да постигнете оптимален успех, трябва отрано да определите бюджета си за маркетинг и да започнете планирането на празничните месеци предварително.

Имайте в предвид, че празничният маркетинг включва както клиентите, така и служителите. С различни награди и най-вече с признание, което може да отдадете на екипа си, той трябва да постигне индивидуални резултати, които да спомогнат за изпълнението на общите бизнес цели.

Затова и ви предлагаме 5 начина да подготвите стратегията си за празниците. Може да се придържате към всички, а може да изберете и само някой от тях, но е важно да започнете с изпълнението им сега.

1. Разработете специални промоции

Независимо дали искате да промотирате в магазина си, онлайн или чрез социалните медии трябва да започнете подготовката си отрано. Ще ви е нужно време за изготвяне на дизайн, печат и разпространение.

2. Създаване на онлайн маркетинг

Съберете имейл адресите на всичките си клиенти и партньори и актуализирайте списъците си с контакти във социалните медии. Така ще сте подготвени за разпращането на промоционалните оферти преди празниците. Климатичните условия предразполагат хората да прекарват повече време пред компютъра през зимния сезон, така че обърнете специално внимание на този елемент от стратегията си.

3. Превърнете продуктите и услугите в подаръци

Сигурно се питате как да стане това. Много просто. Всеизвестен пример за това са така наречените талони или карти за подаръци и отстъпки. Находчивият маркетинг обаче може да създаде много повече от тези скучни и досадни флаери, които предлагат на клиента нещо, от което той въобще няма нужда или не иска.

Постарайте се да предложите нещо ново, което да привлече вниманието на потребителите към вас не само за този период от годината. Стимул може да бъде благотворителна кампания, например. Хората са склонни да бъдат изключително щедри по време на коледните и новогодишните празници. Една такава стратегия може да ви спечели доверието и симпатиите на клиентите за дълъг период от време.

4. Планирайте и организирайте събития

Ако имате намерение да организирате празнично събитие, с което да промотирате бизнеса си, трябва да започнете да го планирате седмици дори месеци по-рано. Наемането на помещение, оборудване, персонал, декорации и други елементи е сериозен ангажимент, който отнема страшно много време. От изключителна важност е да сте перфекционисти в подготвянето на такъв тип събития. Една евентуална издънка от ваша страна може да ви навреди повече отколкото сте предполагали, че можете да загубите по това време на годината. Затова не допускайте никакъв компромис по отношение на създаването и поддържането на духа на празника, иначе може да си навлечете гнева на потребителите.

5. Партнирайте си с местния бизнес

Сезонът на празниците е идеалният момент да си сътрудничите с други компании. Намерете подходящ бизнес партньор, който да отговаря на вашите фирмени ценности и идеали. Сътрудничеството между две фирми може да бъде много изгодно и за двете страни. Разбира се, има значение и сферата, в която оперират те. Ако успеете да се споразумеете за разумни промоции, които да включват продукти и услуги и от двете страни, резултатите могат да ви изненадат приятно. Рекламата, от която ще спечелите както вие, така и бизнес партньорите ви може да бъде повод за сътрудничество и занапред.

Сюзън Гънелиус за сп. Entreprenuer

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ