5 прогнози за бъдещето на социалните медии

5 прогнози за бъдещето на социалните медии

5 прогнози за бъдещето на социалните медии

2015 се очаква да бъде нова рекордна година за социалните медии. Има защо. Всяка година почти 200 млн. души се присъединяват към тях. Към 2016 г. се очаква по света да има над 2 млрд. потребители на сайтовете за споделяне. 

Facebook, която преди няколко години изглеждаше като странно стечение на обстоятелствата в света на интернет, днес е една от най-бързо развиващите се социални платформи и видове бизнес в света. Instagram не й отстъпва. И тя се развива бурно. И докато някои социални мрежи нарастват експоненциално, други се забавят в развитието си. Дори са застрашени от изчезване. Естественият въпрос е "Какво следва?". Ето 5 прогнози. 

  • Инструментите и настройките на социалните медии ще бъдат все повече. С нарастването на броя на хората в тези сайтове, все повече потребители търсят начин да ограничат обхвата на публикациите си чрез настройки, или пък да го увеличат за определени личности, като ги "последват" (също и във Facebook). В Twitter се въвеждат списъци. С оглед на това, маркетолози като Гари Вайнерчук и Марк Сюстър, виждат огромна стойност във всеки единичен последовател. 
  • Фокус върху личността. Най-голямата пречка пред развитието на социалните медии е липсата на завършеност на много от профилите в тях. В Twitter например хората, които не са обозначили себе си със снимка, пол и възраст, е малко вероятно да привлекат последователи. В идните години социалните медии ще заработят активно върху това да накарат колкото може повече от тези потребители да впишат данни за себе си и да се изобразят като личности. Това не само ще напави тези хора по-ангажирани със сайтовете, но и, естествено, ще привлече рекламодатели, които ще насочат към тях рекламата си. 
  • Внедряване на мултимедийно съдържание в различни форми. Една от най-успешните форми на мултимедийно съдържание във Facebook, Twitter, Instagram, са снимките. Те не само са страхотен начин за забавление, но и служат като лесен начин да информираш някой за дадена тема. Фирми като Fresco News в САЩ разработват бизнес на базата на снимковия материал. Те предлагат новини от хора на местата на събитията, които могат да снимат и споделят. Това са краудсорсинг новини. Гласовите записи, клюките, отразени в аудио, също са добри възможности за споделяне на популярно съдържание. Опциите, които липсват в момента в базирания на видео споделянето бизнес, но скоро се очаква да се появят, включват коментирането в реално време и възможността да бъдеш мобилен първи в места по света, където видеото се гледа предимно на настолни компютри. 
  • По-голяма пропускливост на рекламно съдържание. Едно от основните препятствия пред развитието на социалните медии е обемът от съдържание в тях, който се споделя всяка минута. Рекламодателите се опитват да се популяризират, но този обем продължава да нараства и съобщенията им се губят в него. Увеличението ще продължи да съществува, но се очаква да еволюират технологиите, които позволяват да се показва специфично съдържание на дадени хора в реално време. Това не само ще създаде по-голяма стойност на предложенията за покупка, но и ще ги накара да се почувстват обект на интерес от марките, а не просто част от маса "последователи". 
  • Реакции, основани на данни. Ръстът на потребителите може да означава само повече възможности за компаниите в бъдеще да извличат ценна информация за клиентите си, при това по-бързо. В крайна сметка големият бизнес като Target в САЩ получава повече възможности да се свързва с клиентите, както и неправителствени прганизации, правителства, които се възползват. Всички те могат да прогнозират дори епидемии от болести, като използват съдържание, публикувано от хората на терен. Възможностите, които дава големия от обем от данни, натрупани в социалните медии, са изключително много. Те са безкрайни и вероятно в бъдеще ще бъдат използвани. Така социалните медии ще се утвърдят като важен източник на сведения, който променя действителността и дори може да помогне в спасяването на човешки живот. От платформи за споделяне на снимки на домашните любимци, те се разрастнаха до нещо далеч по-ценно. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ